۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81860621
T T
۰ نفر
نماينده اهواز بر رفع كاستي هاي پايانه هاي مرزي خوزستان تاكيد كرد

اهواز- ايرنا- نماينده اهواز و عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: ساماندهي موكب ها و خدماتي كه به زائران در پايانه هاي مرزي استان ارايه مي شود نسبت به سال گذشته باكيفيت تر شده اما كاستي هايي وجود دارد كه بايد هرچه زودتر در خصوص رفع آن اقدام كرد.

ناصر سوداني بامداد دوشنبه حين عزيمت به كربلا از پايانه مرزي چذابه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به استقبال گسترده مردم و حضور پرشور آن ها در پايانه هاي مرزي براي عزيمت به كربلاي معلي اظهار كرد: اين روزها شور و شوق و عشق و محبت بين زائران اربعين حسيني موج مي زند و هر انساني از اين حماسه و اخلاص به وجد مي آيد.
وي با بيان اين كه شكوه و عظمت اين روز حماسي و حركت هاي خودجوش مردمي را با هيچ واژه اي نمي توان وصف كرد افزود: با وجود مشكلات ناچيزي كه وجود دارد سال به سال تعداد زائران رو به افزايش است و اقدام هاي خوبي نيز در راستاي ساماندهي موكب ها و خدمت رساني به مردم در پايانه هاي مرزي انجام شده است.
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي به نظم و انسجام موكب ها در پايانه مرزي چذابه اشاره كرد و گفت: با وجود نظم و ساماندهي خوب موكب ها بازهم كاستي هايي وجود دارد كه وظيفه داريم براي رفع اين كاستي ها اين مشكلات را انتقال دهيم تا ديگر در اين خصوص هيچ مشكلي احساس نشود.
وي با بيان اين كه برخي كشورها براي ايجاد امنيت در مناطق خود مانورهاي گسترده اي را برگزار مي كنند گفت: اين كشورها با استفاده از متخصصان و كارشناسان و دستگاه هاي پيشرفته براي برقراري اين امنيت تلاش مي كنند اما بازهم ناامني ها در آن كشورها ادامه دارد در حالي كه در ايام اربعين حسيني ميليون ها انسان ظرف يك ماه از مليت هاي مختلف به شكل خودجوش و مردمي اين حماسه بزرگ را به رخ جهانيان مي كشانند.
سوداني ، اسلام تكفيري را سرشار از خشونت، تجاوز و كشتار دانست و به تفاوت هاي اسلام ناب محمدي و اسلام آمريكايي اشاره كرد و گفت: اسلام ناب محمدي ميليون ها انسان شيفته اهل بيت عصمت و طهارت (ع)را گردهم جمع مي كند و خروجي آن نوع دوستي، محبت ، ايثار و فداكاري است در حالي كه اسلام آمريكايي تنها بر پايه ظلم و خشونت ايجاد شده است.
پايانه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز از دو هفته پيش شاهد عزيمت گسترده زائران اربعين حسيني به كربلاي معلا بوده است.
پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه دو كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
7152/6065