۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81862431
T T
۰ نفر

حركت خودروها در جاده كرج - چالوس نیمه سنگین است

۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81862431
حركت خودروها در جاده كرج - چالوس نیمه سنگین است

نوشهر- ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت:‌ با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و تعطیلات پایان هفته، حركت خودروها در جاده چالوس- كرج(كندوان) نیمه سنگین و در مناطقی روان و عادی است.

سرهنگ جعفر محمد ن‍ژاد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ هم اینك در مناطقی از این جاده كوهستانی و سخت گذر بویژه تونل كندوان،‌ هزارچم و پل زنگوله حركت خودروها از سمت كرج به چالوس با ترافیك نیمه سنگین و در دیگر مناطق نیز با ترافیك نقطه به نقطه و روان همراه است.
وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده درپی ریزش خفیف برف در ارتفاعات این جاده كوهستانی بویژه تونل كندوان به رانندگان توصیه كرد كه در این مسیر با احتیاط رانندگی كنند.
اداره كل هواشناسی مازندران نیز پیش از این هوای این استان را در روزهای پنجشنبه هفته جاری تا یكشنبه هفته آینده با كاهش حدود 20 درجه سانتی گراد دما پیش بینی كرده است.
اداره كل هواشناسی مازندران روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای كاهش دما در مناطق جلگه ای را بین شش تا 15 و برای ارتفاعات و مناطق كوهستانی تا 20 درجه سانتی گراد پیش بینی كرده است .
بر اساس این اطلاعیه ، با توجه به ورود و استقرار یك سامانه سرد از روز پنجشنبه در شمال كشور، شهروندان مازندران دستكم برای سه تا چهار روز شاهد وزش باد شدید همراه با بارش برف و باران خواهند بود .
هواشناسی مازندران همچنین نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بر اثر شدت بارندگی در این مدت هشدار داد.
در این اطلاعیه با پیش بینی مه آلود بودن و لغزندگی جاده های كوهستانی بر اثر بارش برف ، به رانندگان در باره احتمال ایجاد اختلال در تردد هشدار داده شده است .
هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را هم در این مدت توفانی پیش بینی كرد و از صیادان خواست تا از رفتن به دریا خودداری كنند .
بر اساس این پیش بینی ، سامانه هوای سرد تا اواسط هفته آینده در مازندران ماندگار خواهد بود.
هوای مازندران بر اساس پیش بینی های قبلی هواشناسی امروز و فردا (اربعین حسینی) با توجه به شكل گیری جریان جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد گرم خواهد بود.
حدود نیمی از طول مسیر 160 كیلومتری جاده چالوس - كرج جزو حوزه مازندران است.
7078/6097/1772
۰ نفر