۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۱
کد خبر: 81862553
T T
۰ نفر
ترويج نماز در بين نسل جديد اولويت ستاد اقامه نماز است

همدان - ايرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور گفت: ترويج نماز در بين نسل نو و جديد (كودكان ، نوجوانان و جوانان) در سال جاري اولويت ستاد اقامه نماز كشور است.

محمود مظفر روز سه شنبه در حاشيه شوراي اقامه نماز منطقه 4 و 5 كشور به ميزباني همدان در جمع خبرنگاران افزود: در بخش كودكان با كمك سازمان بهزيستي طرح نيك نماز ياوران آغاز شده و در بخش نوجوانان نيز با كمك آموزش و پرورش دوره‌هاي آموزشي مديريت طرح ياوران نماز در تعدادي از مدارس كشور در حال اجرا است.
وي اضافه كرد: در راستاي تشكل هاي مردمي و فعال كردن انجمن هاي مردمي ياوران نماز تشكيل شده تا خود مردم براي ترويج و اشاعه نماز تلاش كنند.
مظفر با بيان اينكه نمازهاي صبح در مساجد وضعيت مناسبي ندارند و با برنامه ريزي ها انجام شده بايد در اين زمينه بيشتر كار شود اظهار كرد: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد كمرنگ است كه تلاش شده با برنامه هاي مناسب جوانان بيشتر به سمت مساجد هدايت شوند.
وي با بيان اينكه از ظرفيت هنر براي ترويج نماز بايد بهره گرفت اضافه كرد: صدا و سيما و ارشاد اسلامي بايد در زمينه محصولات فيلم و كليپ با موضوع نماز بيشتر فعال شوند.
مظفر با بيان اينكه همه اداره ها در زمينه اقامه نماز در تلاش هستند و وضعيت خوبي در اين زمينه وجود دارد افزود: به مسئولان اداره ها توصيه شده اگر در كنار اداره اي مسجد وجود دارد كاركنان براي اقامه نماز به مساجد مراجعه كنند.
وي هدف از برپايي اين نشست را ارزيابي دقيق و كامل طرح نظام جامع ارزيابي عنوان كرد و گفت: در اجراي اين طرح براي اقدام ترويجي مديران كه در راستاي اقامه نماز انجام مي دهند يك هزار امتياز در نظر گرفته شده كه در پايان طرح اگر مديري خوب عمل كند در اجلاس سراسري نماز مورد تشويق قرار مي گيرند.
وي از برگزاري اجلاس سراسري نماز در اوايل بهمن ماه در استان قزوين خبر داد و گفت: در اين نشست در مورد اين اجلاس برنامه ريزي هاي لازم انجام مي شود.
* بزرگترين و طولاني ترين صف نماز جماعت در بين زائران اربعين برگزار مي شود
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور گفت: در روز آخر مراسم اربعين بزرگترين و طولاني ترين صف نماز جماعت در بين زائراني كه پياده روي در مراسم اربعين داشتند برگزار مي شود.
مظفر افزود: براي اقامه نماز زائران حسيني در اربعين در سه بخش برنامه ريزي شده كه در استانهايي كه در مسير تردد هستند نمازخانه ها و مساجد بين راهي باز است و خدمات ارائه مي شود و از مسير نجف تا كربلا نيز امكانات براي اقامه نماز براي زائران مهيا شده است.
در نشست شوراي هم انديشي اقامه نماز 11 استان غرب كشور حضور داشتند.
2087/6993