۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81862854
T T
۰ نفر
عزاداران اربعین حسینی در تربت حیدریه به خیابان ها آمدند

تربت حیدریه- ایرنا- آیین عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) روز چهارشنبه با حضور پرشور عاشقان سیدالشهدا و دوستداران اهل بیت پیامبر (ص) در میدان مركزی تربت حیدریه و مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی كه به مناسبت چهلمین روز شهادت مظلومانه تشنه لب دشت كربلا و یاران باوفایش سیاه پوشیده بودند در قالب دسته های مختلف عزاداری به سوگواری پرداختند.
عاشقان و دلباختگان حسینی از شب گذشته نیز با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و تكایای نواحی شهری و روستاهای شهرستان تربت حیدریه گرد آمده و ضمن اجرای آیین سینه زنی و زنجیر زنی، با گوش دادن به ذكر مصیبت كربلا به یاد درد و مصایب فرزند پیامبر اسلام و خاندان پاك او اشك ماتم ریختند.
امروز تمام كوچه ها و معابر تربت حیدریه سراسر سیاه پوش است و بیرق های سبز و سیاه مزین به نام شهدای كربلا بر سردر محلات، منازل، بازار و اماكن مذهبی به اهتزار درآمده بود.
در شهرستان تربت حیدریه 200 هیات عزاداری فعالیت دارند و سازمان تبلیغات اسلامی 250 مبلغ روحانی را برای برپایی ایین های عزاداری محرم و صفر در این شهرستان ساماندهی كرده است.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
5132/6121