۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81862900
T T
۰ نفر
پياده روي حرم تا حرم همزمان با اربعين حسيني در مراغه برگزار شد

مراغه – ايرنا – پياده روي خانوادگي حرم تا حرم همزمان با اربعين حسيني در مراغه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، عزاداران مراغه روز چهارشنبه پس از قرائت زيارت اربعين در امامزاده سيدمحمد (ع) اين شهرستان همراه با خانواده هاي خود مسير حدود 20 كيلومتري تا امامزاده سيدابراهيم (ع) را پياده روي كردند.
اين پياده روي به همت مجمع فاطميون مراغه با همكاري اداره اوقاف و امور خيريه و تبليغات اسلامي به منظور همگامي جاماندگان از سفر كربلا با زائران حرم مطهر حضرت سيد الشهدا (ع) برگزار شد.
در اين پياده روي زائران اين شهرستان با عبور از خيابان شهيد آيت آلله كاشاني و ابتداي محور مراغه - هشترود، براي زيارت مرقد نوه سوم امام موسي بن جعفر (ع) وارد جوار امامزاده سيد ابراهيم (ع) اين شهرستان شدند و در آن محل به عزاداري پرداختند.
در اين پياده روي اداره اوقاف و امور خيريه، سپاه پاسداران، شهرداري، فرماندهي انتظامي، سازمان تبليغات اسلامي، كانون شعرا و مداحان و مجمع فاطميون مراغه همكاري داشتند.
بقعه امامزداه سيد ابراهيم(ع) در پنج كيلومتري شرق مراغه و در روستاي چكان واقع شده است.
گفته ها حاكي از اين است كه سيدابراهيم(ع) نوه سوم امام موسي بن جعفر(ع) است كه در موقع هجرت از مدينه منوره به مشهد مقدس به دست مخالفان و دشمنان امامت و ولايت به شهادت رسيده و در اين مكان دفن شده است.
تاريخ كشف قبر امامزاده سيد ابراهيم (ع) به بيش از 170 سال پيش برمي گردد.
در اربعين امام حسين(ع) بقعه امامزاده سيد ابراهيم (ع) حال و هواي ديگري دارد به طوري كه مسير شش كيلومتري مراغه به اين بقعه مسدود و تردد خودروها به سختي انجام مي شود و اين حضور خالصانه از اول صبح اربعين حسيني تا پاسي از شب ادامه دارد.
امامزاده هاي سيد ابراهيم (ع)، سيد محمد (ع)، بي بي هاجر (س) علي آباد و شهيدين، بقاع مبتركه و امامزاده هاي شاخص اين شهرستان است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3034/8023/518