۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81863082
T T
۰ نفر

آيين عزاداري اربعين حسيني در دزفول برگزار شد

۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81863082
آيين عزاداري اربعين حسيني در دزفول برگزار شد

دزفول - ايرنا - در اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) آيين ويژه عزاداري حرم تا حرم با حركت عزاداران حسيني از حرم مقدس سبزقبا تا حرم محمد بن جعفرطيار(ع) برگزار شد.

به گزارش ايرنا خيل عاشقان و ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسين(ع) در دزفول روز چهارشنبه در قالب كاروان هاي عزادار ، پاي پياده از آستان متبرك حضرت سبزقبا(ع) عازم آستان محمدبن جعفرطيار(ع) شدند.
سوگواران با مرثيه سرايي به ياد مظلوميت شهداي كربلا اشك ريخته و به عزاداري و سينه زني پرداختند.
حضور كودكان ، نوجوانان و نيز بانوان عزادار در حالي كه در اربعين شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در صحراي كربلا اشك مي ريختند شور و حال اين آيين را دو چندا كرده بود.
ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسين (ع) در دزفول كه در شب اربعين حسيني و تا پاسي از شب به عزاداري پرداخته بودند در روز اربعين نيز با برگزاري آيين عزاداري در مساجد ، حسينيه ها و اماكن زيارتي در سوگ شهداي كربلا اشك ريختند.
با اجتماع كاروان هاي عزادار در آستان حضرت محمدبن جعفر طيار (ع) در دزفول ، آيين ويژه عزاداري به شيوه سنتي در اين مكان متبرك برگزار شد.
بارش رحمت الهي در روز اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) سوگواران حسيني را در مسير حرم محمدابن جعفر(ع) غافلگير كرد و موجب ترافيك سنگين خودروها در مسير بازگشت به دزفول شد.
اجراي تعزيه و شبيه خواني ،مرثيه سرايي و نيز حركت نمادين كاروان اسرا از جمله آيين هاي ويژه عزاداري اربعين حسيني در دزفول است.
6068/6065