۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۸
کد خبر: 81864191
T T
۰ نفر
یك شبكه تلویزیونی آمریكا كانال فروش اسلحه راه اندازی می كند

نیویورك- ایرنا- درحالی كه قتل های گروهی در آمریكا در سال های اخیر افزایش بی سابقه ای پیدا كرده، یكی از شبكه های تلویزیونی آمریكا در نظر دارد از آغاز سال 2016 با شركت كارشناسان و متخصصین، كانال فروش اسلحه و مهمات را راه اندازی كند.

طبق آمار های رسمی دولت آمریكا در سال 2015 در هر روز یك قتل گروهی با انگیزه های مختلف سیاسی ،فرهنگی ، عقیدتی و نژادی و یا بدلیل روانی بودن عاملان آن ها رخ داده و به مرگ و مجروح شدن صدها نفر از مردم این كشور منجر شده است.
مسئولین ایالت كالیفرنیای آمریكا روز پنجشنبه رسما اعلام كردند كه اسلحه ای كه در كشتار روز چهارشنبه درشهر سن برناردینوی این ایالت مورد استفاده قرار گرفت بطور قانونی از یكی از فروشگاه های اسلحه دراین ایالت خریداری شده بوده است.
درچنین بحبوحه ای یك ایستگاه تلویزیونی تازه به جمع ایستگاه های تلویزیونی متعدد فروش اجناس به مردم این كشور ملحق شده كه در نظر دارد برای نخستین بار انواع اسلحه و مهمات را برای فروش در معرض دید متقاضیان قرار داده و در فاصله كوتاهی این سلاح ها را در منزل به آن ها تحویل دهد.
این ایستگاه تلویزیونی با نام 'گان تی وی' و یا تلویزیون اسلحه در نظر دارد از كارشناسان و متخصصین اسلحه در آمریكا برای تبلیغ كالاهای خود و آموزش نحوه استفاده از آن ها كمك بگیرد.
به این ترتیب شهروندان آمریكایی در سال آینده قادر خواهند بود بجای تحمل درد سر رفتن به فروشگاه های اسلحه بسادگی از طریق یك شماره تلفن و یا فشار دكمه ای بر روی كامپیوتر ها و تلویزیون های هوشمند به سلاح های مورد علاقه خود دسترسی پیدا كنند.
درحالی كه انتشار این خبر واكنش های شدیدی در میان طرفداران منع فروش اسلحه ایجاد كرده یكی از مبتكران این ایستگاه تلویزیونی دردفاع از این اقدام گفته است كه قصد او ایجاد نیاز به خرید اسلحه نیست بلكه پاسخ به نیازی است كه هم اكنون دراین جامعه وجود دارد.
ولری كسل مبتكر اصلی این ایستگاه تلویزیونی درگفت وگو با نشریه گاردین انگلیسی گفته است كه از فرصتی كه دردسترس بوده برای پاسخ به نیاز موجود استفاده كرده و گمان نمی كند كه این اقدام باعث افزایش تعداد اسلحه در خیابان های آمریكا بشود.
اروپام-4-541/ 3404