۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81865324
T T
۰ نفر
مديركل ميراث يزد: اولويت خاتم توجه به رونق گردشگري است

ايرنا - يزد - مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: شهرستان خاتم به دليل جايگاه مناسب در حوزه گردشگري بايد اولويت را به توسعه اين حوزه اختصاص دهد.

به گزارش ايرنا محمد مهدي شرافت در اولين نشست انجمن حاميان ميراث فرهنگي خاتم افزود: اين شهرستان در حوزه هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در چند سال گذشته داراي ظرفيتهاي بالقوه بوده اما در دو سال اخير با همت فرماندار اين ظرفيتها تا حد زيادي بالفعل شده و رشد زيادي در اين زمينه داشته است.
وي هدف از تشكيل اين انجمن را كمك به اين اداره چه در مركز استان و در شهرستانها دانست و افزود: حوزه فرهنگ بسيار وسيع است چرا كه نگاه گذشته و ارتقاء زمان حال و همچنين نويد آينده مي باشد.
وي بيان كرد: اين انجمن بايد منتقد، پيشنهاد دهنده، زبان مردم و همچنين بيانگر ظرفيت هاي جديد آينده باشد.
شرافت اظهار كرد: با توجه به حضور رياست محترم جمهور به يزد كليپي از ميراث فرهنگي و گردشگري استان جهت ارائه در دست تهيه است كه خاتم نيز نقش پررنگي در آن خواهد داشت.
وي ضمن اشاره به اينكه سال 95 سال خوش آمدگويي به استان يزد است افزود: همچنين سال آينده شروع يك برنامه پنج ساله و سنگين و طاقت فرسا به جهت اينكه استان يزد را بعنوان قطب بزرگ گردشگري تثبيت كنيم.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ارتقاء كيفيت گردشگري را يكي از اين اهداف دانست و يادآور شد: بايد به گردشگري سلامت نيز تا سال 1400 برسيم كه حوزه گردشگري اين شهرستان هم به دليل ظرفيت بالا بايد مورد توجه قرار گيرد.
محمد مهدي شرافت گفت: اميد داريم تا صنايع دستي استان به عنوان قطب دست باف سنتي فاخر ثبت شود.
در ابتداي اين نشست رئيس انجمن حاميان ميراث فرهنگي شهرستان اظهار كرد: مرمت ابنيه و قلعه هاي شهرستان دچار توقف شده كه اميد داريم با تخصيص اعتبارات مرمت و احياء اين قلعه ها نيز آغاز شود.
محمد زاده رحماني با اشاره به حضور گردشگران خارجي در اين شهرستان پيشنهاد كرد تا يك حوزه گردشگري با حضور شهرستان هاي مهريز، خاتم و بوانات تشكيل شود.
فرماندار خاتم اضافه كرد: خاتم از نظر محيط زيست، اكوتوريسم و بحث هاي گردشگري در استان منحصر به فرد مي باشد.
در اين نشست ساماندهي پيرامون قلعه هاي مروست و ملكي، صدور مجوز بوم گردي و حمايت از سرمايه گذاران بخش گردشگري مورد بحث و تصويب قرار گرفت.
خاتم در 240 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.
6197