۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81866870
T T
۰ نفر
سرپرست فرمانداري ساري : اسناد تاريخي سند هويت و تمدن اين مرز و بوم هستند

ساري - ايرنا - سرپرست فرمانداري مركز استان مازندران گفت : اسناد تاريخي ،سند هويت و تاريخ و تمدن اين مرز و بوم هستند، دقت در ثبت و ضبط اسناد بسياربا اهميت و ضروري است .

احمد حسين زادگان در بازديد از مركز اسناد و كتابخانه ملي استان مازندران ضمن آشنايي با اهداف و وظايف سازمان اسناد و كتابخانه ملي مازندران ، با روند اجراي فعاليت ها آشنا و از نزديك در جريان مشكلات و كمبودهاي سخت افزاري و نرم افزاري اين مركز قرار گرفت.
وي با بيان اينكه سند هويت و تاريخ و تمدن اين مرز و بوم همين اسناد تاريخي هستند، تصريح نمود : شناسايي، جمع آوري و نگهداري اصولي از اسناد تاريخي برنامه اي بسيار ضروري و داراي اهميت است چون بدون وجود اسناد ،مدركي براي اثبات پيشينه غني تاريخي خود نخواهيم داشت.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي فرمانداري ساري حسين زادگان با اشاره به اهميت اسناد مكتوب و شفاهي در انتقال هويت تاريخي و فرهنگي كشور، بر ضرورت دقت در ثبت و ضبط اين گونه اسناد تاكيد كرد.
سرپرست فرمانداري شهرستان ساري با تاكيد بر اينكه تاسيس مركز اسناد و كتابخانه ملي مازندران نشان از نگاه فرهنگ محور استاندار مي باشد، افزود: همه مسئولان و دلسوزان عرصه فرهنگ مي بايست تلاش نمايند تا اين نهاد فرهنگي ارزشمند جايگاه واقعي خود را در استان پيدا كند و در فضايي در خور شان اسقرار يابد.
6097