۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81868114
T T
۰ نفر
استانداركهگیلویه وبویراحمد: انقلاب اسلامی دستاورد 16آذر است

یاسوج- ایرنا- استاندار كهگیلویه وبویراحمد با بیان اینكه دانشگاه محل تضارب آراست و باید فضای نقد و كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تقویت شود، گفت: انقلاب اسلامی دستاورد ارزنده 16آذر است.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی عصر یكشنبه در دیدار تشكل های صنفی و انجمن های دانشجویی به مناسبت گرامید اشت 16 آذر افزود: حوادث 16 آذر بیانگر نقش تاثیر گذار جنبش های دانشجویی در روند تحولات فكری و سیاسی جامعه است.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای 16آذر در دانشگاه تهران تصریح كرد: استبداد در سایه مبارزه های سیاسی و تلاش جنبش های دانشجویی از كشور رفت و آنچه امروز وجود دارد جمهوری اسلامی است و این دستاورد 16 آذر است و باید این بركت را با رفتاری خردمندانه پاس داشت.
وی با بیان اینكه نباید دانشگاه و دانشجو سیاست زده شود تصریح كرد: رسالت دانشجویان سیاسی نیست بلكه باید در كنار كارهای پژوهشی و علمی فعالیت سیاسی مبتنی بر قانونگرایی را داشته باشند.
وی تصریح كرد: مبارزه با فقر، بی عدالتی و تلاش برای توسعه علمی را رسالت جامعه دانشگاهی دانشجویان دانست و افزود: در سایه این مشی مسیر حركت برای توسعه مبتنی بر عدالت محوری فراهم خواهد شد.
وی در بخشی از سخنان خود به پر رنگ بودن مسائل سیاسی دراستان اشاره كرد و افزود: این گرایش افراطی به سیاست در استان نسبت به رسایر مناطق در رفتار دانشجویان نیز تاثیر گذاشته است.
خادمی بیان كرد: دانشجو دنبال قدرت نیست بلكه این قشر باید نسبت به مقوله عدالت ، فقر و سایر مسائل ونیازهای جامعه حساس باشند.
استانداركهگیلویه وبویراحمد برلزوم مشاركت های سیاسی دانشجویان در كنارفعالیت های علمی تاكید كرد وگفت: نباید فعالیت های سیاسی دانشجویان در محیط دانشگاه از حدو مرز قانونی عبور كند .
وی اظهار كرد: قشر دانشگاهی باید با پرهیز از سیاست زدگی در فضای آرام و با نشاط به مشاركت سیاسی جامعه كمك كنند و در فرایند فعالیت های خود زمینه آگاهی بخشی به افراد جامعه برای انتخاب كاندیداهای اصلح را فراهم سازند.
دراین نشست شماری از دانشجویان عضو تشكل های صنفی ،انجمن های اسلامی و علمی دانشگاه های استان سئوالات و نقطه نظرات خود را مطرح كردند.
در 16 آذر 1332 در حمله گارد رژیم ستم شاهی به دانشگاه تهران سه تن از دانشجویان به نام‌های مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا به شهادت رسیدند و 27 نفر دیگر دستگیر و عده زیادی مجروح شدند.
6162