۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81868514
T T
۰ نفر
20 درصد كودكان بي سرپرست در مراكز نگهداري ماندگار مي شوند

مشهد- ايرنا- معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: به طور معمول 20 درصد كودكان بي سرپرست ورودي به مراكز نگهداري بهزيستي در اين مراكز براي هميشه ماندگار مي شوند.

غلامحسين حقدادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين كودكان به علل مختلفي از جمله ناتواني و معلوليت در مراكز بهزيستي ماندگار مي شوند و در قالب فرزندخواندگي و امين موقت به متقاضيان سپرده نمي شوند.
وي بدون ذكر آماري افزود: بيشترين ميزان ورودي كودكان بي سرپرست به مراكز بهزيستي كشور در استان خراسان رضوي ثبت شده است.
وي بيان كرد: در نيمه نخست امسال 450 كودك به عنوان فرزندخوانده و نيز در قالب امين موقت به خانواده هاي متقاضي سپرده شده اند.
اين مسئول تاكيد كرد: سياست بهزيستي نگهداري اين كودكان نيست بلكه واگذاري كودكان بي سرپرست به خانواده هاي داراي شرايط است.
حقدادي افزود: فراهم شدن فضا و محيط خانوادگي و برقراري آرامش براي كودك به منظور رشد و پرورش همه جانبه او در محيط خانواده امكان پذير است و به همين دليل واگذاري كودكان، تحت شرايط مورد تاييد از سوي بهزيستي انجام مي شود.
وي گفت: دليل واگذاري كودكان در قالب امين موقت نيز آن است تا كودكان بدسرپرست و يا بي سرپرست در فضاي خانواده بستگان خود نگهداري شوند.
اين مسئول بيان كرد: هم اكنون 93 مركز نگهداري از كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در خراسان رضوي فعاليت دارد كه 44 مركز در مشهد و بقيه در ساير شهرستانهاي استان است.
وي بيان كرد: هر كودك بايد دست كم سه سال در مراكز بهزيستي نگهداري شود تا بي سرپرست بودن وي به طور كامل محرز شود.
5132/7496