۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81870581
T T
۰ نفر
عربستان از سلاح های ممنوعه در حجه یمن استفاده كرد

تهران – ایرنا- جنگنده – بمب افكن های عربستان امروز (سه شنبه)، مناطقی از استان حجه یمن را با بمب های خوشه ای بمباران كردند.

به گزارش شبكه خبری المسیره یمن، جنگنده – بمب افكن های عربستان بامداد امروز در چهار نوبت منطقه حرض در استان حجه یمن را با سلاح های ممنوعه بمباران كردند. هنوز آمار كشته ها و یا زخمی های احتمالی این حمله منتشر نشده است.
پیش تر نیز جنگنده های متجاوز عربستان، منطقه «الشریجه» در استان «لحج» را 12بار با بمب های خوشه ای بمباران كرده بودند.
همچنین به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) به نقل از مقامات محلی، جنگنده های عربستان مناطق كشاورزی منطقه وادی تبه در شهرستان الشاهل واقع در استان حجه را بمباران كردند.
در همین حال شب گذشته نیز جنگنده – بمب افكن های عربستان در چندین نوبت قلعه تاریخی حریب در مارب را بمباران كرده كه بر اثر این حمله بخش های زیادی از این قلعه تاریخی تخریب شد.
عربستان و برخی كشور عربی با همراهی آمریكا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز كردند و تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این كشور را بمباران كرده اند
بنابر اعلام كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در یمن، از آغاز جنگ در یمن، تاكنون هشت هزار شهروند بی دفاع یمنی از جمله زنان و كودكان كشته شده اند.
خاورم**9365**1566
۰ نفر