۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۸:۴۹
کد خبر: 81871712
T T
۰ نفر
ترويج فرهنگ قرآني در جامعه اسلامي ضروري است

سنندج- ايرنا- نماينده ولي فقيه در كردستان ترويج فرهنگ قرآني در جامعه اسلامي را ضروري دانست و بر معرفي قرآن و عترت پيامبر به جهانيان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي شامگاه سه شنبه در دومين جلسه شوراي سياستگذاري هفته قرآن و عترت در سنندج گفت: قرآن كتاب خدا و عترت دو گوهر ارزشمند و گرانبهايي است كه از پيامبر بزرگوار اسلام در ميان مسلمانان به يادگار مانده است و اين مهم در منابع اهل تسنن و تشييع به وضوح بيان شده است.
وي قرآن و عترت را بزرگترين سرمايه براي بشر دانست و گفت: انسان ها با تمسك به آيات قرآن و تمسك به عترت و اهل بيت پيامبر مي توانند ارتباط خود را با خدا بيشتر كنند.
وي با اشاره به برخي ويژگي هاي قرآن گفت: قرآن از حيث محتوا، عددي، ادبي، موسيقي و ابعاد يك معجزه الهي محسوب مي شود.
نماينده ولي فقيه در كردستان همچنين يكي از نشانه هاي قران كريم را امي بودن پيامبر دانست و افزود: از آن حيث كه از سوي فردي درس نخوانده نقل شده است، هيچ شكي وجود ندارد كه يك كتاب الهي است و از سوي خداوند متعال بر حضرت محمد (ص) نازل شده است.
نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: كتاب خدا وسيله هدايت و سعادت انسانهاست و احترام و عمل به قرآن سبب احترام و عزت انسان مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي تاكيد كرد: مسلمانان با الهام از آيات قرآني مي توانند سبك زندگي قرآني را ترسيم كنند و هفته قرآن و عترت فرصت مناسبي براي انس و آشنايي بيشتر مردم با قران و عترت است.
سوم تا هشتم بهمن به عنوان هفته قرآن و عترت نامگذاري شده است در اين هفته جشنواره هاي فرهنگي و قرآني برگزار مي شود.
7352/1904
۰ نفر