۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81872451
T T
۰ نفر

دستگيري باند سرقت خودرو و برنج در مازندران

۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81872451
دستگيري باند سرقت خودرو و برنج در مازندران

ساري-ايرنا- پايگاه خبري پليس مازندران از دستگيري دو باند سرقت خودرو و برنج در جويبار و بابل خبر داده است.

پايگاه خبري پليس مازندران روز چهارشنبه به نقل از سيد رحمان رضازاده فرمانده انتظامي شهرستان جويبار اعلام كرد كه دو سارق با پنج دستگاه خودروي سرقتي به همراه اسنادي ساختگي در اين شهرستان دستگير شدند.
وي اضافه كرد: در پي نيابتي قضائي از دادگستري تهران بزرگ مبني بر فعاليت يك باند سرقت خودرو در شهرستان جويبار موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان جويبار افزود : پس از ماه ها كار اطلاعاتي و شبانه روزي كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان موفق شدند سارقان كه با استفاده از اسناد خودروهاي فرسوده و مزايده اي خودروهاي سرقت شده را به فروش مي رساندند ،شناسائي كنند .
رضا زاده تصريح كرد : در اقدامي عملياتي ماموران پليس آگاهي شهرستان جويبار با همكاري ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ موفق شدند متهمان به نام هاي ' ايرج ' و' محسن – آ ' را در عملياتي ضربتي دستگير كنند .
وي خاطر نشان كرد : اين افراد پس از سرقت خودرو از شهرستان هاي مجاور ، خودروهاي فرسوده ومزايده اي با همان مدل و يا شبيه به آن را از طريق مزايده يا فرسوده خريدار كرده و با دستكاري در اسناد ومدارك و نصب آن به خودروهاي سرقتي آن را به فروش مي رساندند .
به گفته رضا زاده ، در بازديد از منزل مسكوني اين افراد 7 دستگاه خودروي سرقتي با پلاك و اسناد مجعول كشف شد .
فرمانده انتظامي جويبار با توصيه به شهروندان مبني بر اطمينان از صحت عمل فروشندگان خودروها و مدارك آن از طريق عوامل اجرائي گفت : متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و موضوع در دست بررسي است .
به گزارش پايگاه خبري پليس مازندران فرمانده انتظامي شهرستان بابل نيز از دستگيري چهار سارق يك فروشگاه برنج كه اقدام به سرقت 284 فقره چك مشتريان اين فروشگاه كرده بودند ،خبر داد .
سرهنگ سيد محسن جعفري توضيح داد كه درپي سرقت از يك فروشگاه برنج (بوجاري برنج ) در بخش 'گتاب 'شهرستان بابل وسرقت 284 فقره چك متعلق به مشتريان به مبلغ 13 ميليارد ريال و مبلغ 80 ميليون ريال وجه نقد از اين فروشگاه موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود : با توجه به اينكه سارقان بدون ايجاد هرگونه خسارت فيزيكي اقدام به اين سرقت كرده بودند ، ماموران پس از يك سري اقدامات فني و كارآگاهي موفق شدند فردي را به عنوان مظنون اصلي در سرقت اين فروشگاه شناسائي و دستگير كنند .
وي تصريح كرد : متهم در بازجوئي ها به سرقت از اين فروشگاه با همدستي سه نفر ديگر اعتراف كرد .
جعفري اظهار داشت: با هماهنگي مراجع قضائي هر سه همدست متهم در اقدامي عملياتي دستگير و در بازجوئي ها به دست داشتن در اين سرقت اعتراف كردند .
وي گفت : اين افراد چك هاي سرقت شده را براي وصول به مبلغ بسيار پائيني به افراد شرور 'شرخر ' فروخته بودند كه با هماهنگي مرجع قضائي چك هاي واگذار شده به اين افراد نيز كشف شد .
جعفري اظهار داشت :متهمان كه به انگيزه انتقام جوئي از صاحب فروشگاه و زياده خواهي خود دست به اين سرقت زده بودند ، پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و موضوع در دست بررسي است .ك/1
6990/6097