۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81873310
T T
۰ نفر

1400 زائر پیاده اهل سنت وارد مشهد شدند

۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81873310
1400 زائر پیاده اهل سنت وارد مشهد شدند

مشهد – ایرنا – سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت : بیش از 1400 زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف كشور طی دیروز و امروز برای شركت در مراسم رحلت پیامبر اكرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند.

حسین رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد بیش از 700 نفر امروز/ پنجشنبه / از شهرستانهای خواف و تایباد برای شركت در مراسم آخر ماه صفر وارد مشهد شدند.
وی یادآورشد: روز گذشته نیز بیش از 700 زائر پیاده اهل سنت كه حدود 400 نفر از این تعداد از شهرستان های تایباد، خواف ، تربت جام و صالح آباد خراسان رضوی بودند وارد مشهد شدند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت : برادران اهل سنت یك ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حرم رضوی در محور فریمان – مستقر كرده و از عزاداران پیاده مشهد الرضا (ع) پذیرایی می كنند.
وی افزود : تا كنون در مجموع 64 هزار و 512 زائر پیاده به مشهد وارد شده اند كه از این تعداد 27 هزار نفر از محور نیشابور ، 13 هزار نفر از جاده قوچان و سه هزار نفر از مسیر سرخس و كلات بودند.
به گفته وی ، زائران استانهای سیستان و بلوچستان، سمنان ، خراسان شمالی و جنوبی ، مازندران وگیلان و گلستان به مشهد رسیده اند اما زائران مراغه در مسیر هستند.
رضایی عنوان كرد : 60 هزار زائر نیز شب گذشته در محل های اسكان جاده ای ، روستاهای مسیر ،حسینیه ها و بقاع متبركه اسكان داده شدند.
بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) بیش از سه میلیون و 700 هزار زائر و مسافر به این شهر سفر می كنند.
1906/1211
۰ نفر