۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۷
کد خبر: 81873610
T T
۰ نفر
كنگاور درغم رحلت رسول مهرباني ها و كريم اهل بيت به سوگ نشست

كرمانشاه - ايرنا – شهرستان كنگاور روز پنجشنبه همزمان با بيست و هشتم ماه صفر و سالروز رحلت فخرعالم آفرينش محمد مصطفي (ص) و شهادت دومين اختر تابناك ولايت و امامت حضرت امام حسن مجتبي (ع) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار ايرنا مردم دوستدار اهل بيت (ع) كنگاور با تجمع در ميدان آزادي اين شهر در آيين سوگواري رحلت رسول ختمي مرتبت و شهادت سبط اكبر امام حسن مجتبي (ع) اشك ماتم ريختند.
به همين مناسبت مردم شهرهاي كنگاور و گودين شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسينه ها، تكايا و آستانه امامزاده به ويژه امام زاده ابراهيم (ع) در سوگ نبي رحمت (ص) و امام حسن مجتبي (ع) به سينه زني و عزاداري پرداختند.
هيات هاي عزاداري شهرستان كنگاور نيز در قالب كاروان غم در دستجات سينه زني از مساجد و تكايا به طرف ميدان آزادي (ره) با همراهي مردم ولايت مدار به عزاداري پرداختند و در غم رحلت سيدالمرسلين (ع) و كريم اهل بيت اشك ماتم ريختند.
عده اي ديگر از مردم موحد شهرستان كنگاور شب گذشته با برپايي مراسم تعزيه خواني شهادت امام حسن مجتبي (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) نشان دادند.
مراسم عزاداري حضرت محمد (ص) و ريحانه الرسول امام حسن مجتبي (ع) در شهرستان هاي صحنه و هرسين نيز برگزار شد.
بنا به روايت بيشترعلماي شيعه، پيامبراكرم (ص) دوشنبه 28 صفر سال يازدهم هجري، در سن 63 سالگي وفات كرد.
بنا به قول هاي معتبر، امام حسن (ع) نيز روز بيست و هشتم ماه صفر سال 49 هجري در سن 47 سالگي به دليل مسموميت ناشي زهر، به شهادت رسيد.
7447/8066