۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۸:۵۲
کد خبر: 81878365
T T
۰ نفر
تعطیلی مدارس برخی استانهای كشور به دلیل بارش سنگین برف و سرما

اخبار استانها - مدارس برخی استانهای كشور روز سه شنبه به دلیل بارش سنگین برف، لغزندگی معابر و سرمای هوا تعطیل شد.

بارش برف كه از اواخر روز یكشنبه از غرب كشور آغاز شده و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد موجب كاهش دمای هوا و لغزندگی معابر عمومی و تعطیلی مدارس برخی استانهای شده است .
همچنین سرما هوا علاوه بر تعطیلی مدارس موجب تاخیر در آغاز بكار برخی دانشگاهها، دستگاههای اجرایی و بانكهای در تعدادی از استانها كشور شده است.

**زنجان - ایرنا - روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام كرد، مدارس نوبت صبح مقطع ابتدایی مناطق زنجان، انگوران، ماهنشان، زنجانرود، خدابنده، سجاسرود، ایجرود، افشار، بزینه رود و سلطانیه به علت بارش برف سنگین روز سه شنبه تعطیل است.
بارش برف سنگین، سرما، كولاك و لغزندگی سطح معابر موجب كندی عبور و مرور در مناطق مختلف استان زنجان شده است.
روابط عمومی شهرداری زنجان نیز از همشهریان خواسته است درصورت امكان از آوردن وسایط نقلیه شخصی به سطح خیابان ها خودداری كنند.
7325/6085/ 6075

**مهاباد- ایرنا- بارش سنگین برف و تداوم سرما كه طی دو روز اخیر استان آذربایجان غربی را فرا گرفته است، امروز سه شنبه مدارس تمامی شهرستان های جنوب این استان را به تعطیلی كشاند.
مسئول اداره روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به ایرنا گفت: به علت بارش شدید برف، كولاك، یخبندان و سرما هوا تمامی مدارس شهرستان های مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، شاهین دژ، نقده و بوكان امروز سه شنبه تعطیل است.
مهدی محمدپور افزود: مدارس شهرستان های پیرانشهر، اشنویه، بوكان، شاهین دژ، مهاباد، نقده و میاندوآب در كلیه مقاطع تحصیلی در مناطق شهری و روستایی در نوبت صبح تعطیل است.
وی بیان كرد: در شهرستان سردشت نیز تنها مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول در مناطق شهری و روستایی در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.
محمدپور اضافه كرد: در شهرستان تكاب نیز تنها مدارس روستایی در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.
وی گفت: در صورت تعطیلی نوبت بعد از ظهر نیز مراتب از طریق رسانه های گروهی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.
6075/6185/1905

**بروجرد - ایرنا - بارش برف و یخبندان مدارس ابتدایی و متوسطه اول نوبت صبح سه شنبه شهرستان بروجرد را تعطیل كرد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این مدارس در نوبت صبح تعطیل هستند و در صورت تداوم یخبندان و كاهش دمای هوا، تعطیلی مدارس در نوبت بعد از ظهر راس ساعت 11 اعلام می شود.
جمشید ابوالفتحی افزود: مدارس متوسطه دوم تعطیل نیستند و دانش آموزان باید سر كلاس ها حاضر شوند.
2077/6052/3022

** اراك-ایرنا- بارش سنگین برف، لغزندگی معابر و سرمای هوا موجب تعطیلی بیشتر مدارس شهرستان های استان مركزی در نوبت صبح سه شنبه شد.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مركزی در گفت و گو با ایرنا اعلام كرد: تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر و روستای شهرستان های اراك،شازند، كمیجان، فراهان، آشتیان، خمین و منطقه سربند امروز تعطیل است.
محمد سعید ستوده نژاد افزود: مدارس ابتدایی شهر و روستای تفرش، مقاطع ابتدایی شهر و روستای منطقه سربند در نوبت صبح تعطیل است و مقاطع متوسطه اول و دوم منطقه نوبران فعالیت خود را از ساعت 9 و نیم صبح آغاز می كنند.
وی بیان كرد: همچنین تمام مدارس سه مقطع تحصیلی بخش خرقان شهرستان زرندیه و مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است و كار مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم این شهرستان با یك ساعت تاخیر آغاز می شود.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مركزی اضافه كرد: برنامه اعزام دانش آموزی راهیان نور شهرستان های تفرش، آشتیان، فراهان، كمیجان و خنداب نیز لغو و به زمان دیگر موكول شده است.
شبك ** 3005/6012 **1917
**ارومیه- ایرنا- مسئول دفتر مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس 11 شهر و برخی از مناطق و بخش های استان در نوبت صبح سه شنبه به علت بارش برف و سرمای هوا تعطیل است.
خلیل اسكندری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز سه شنبه مدارس نوبت صبح نواحی یك و دو ارومیه در مقطع پیش دبستان و ابتدایی، شهرستان های پیرانشهر، اشنویه، بوكان، شاهیندژ، مهاباد، میاندواب و مناطق كشاورز، سیلوانا، صومای برادوست، نازلو و مرحمت آباد در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.
وی اظهار كرد: مدارس شهرستان نقده نیز در تمامی مقاطع تحصیلی و مدارس سردشت در مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است.
اسكندری گفت: همچنین مدارس شهرستان خوی، سلماس و بخش انزل نیز فقط در مقطع ابتدایی روز سه شنبه تعطیل است.
وی با بیان اینكه سایر مدارس استان روز سه شنبه 24 آذرماه دایر است، افزود: اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس به روز رسانی می شود و در صورت تغییر برنامه تعطیلی مدارس در روز سه شنبه از طریق رسانه ها اعلام می شود.
شبك ** 7125/1905 **1917
** شهركرد- ایرنا- بارش سنگین برف كه از بعد از ظهر دوشنبه در چهارمحال وبختیاری آغاز شده، مدارس مقطع ابتدایی تمامی نواحی این استان را به تعطیلی كشاند.
مدیركل مركز مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری گفت: باتوجه به بارش برف در استان و موافقت استاندار، مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل و بقیه مدارس متوسطه اول ودوم و دانشگاه ها نیز از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می كنند.
ستار فرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و بانك های استان نیز در روز سه شنبه فعالیت خود را با یك ساعت تاخیر و از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح آغاز می كنند.
شبك **7360/ 6014/ 1917
**تبریز-ایرنا- بیشتر مدارس مقاطع مختلف اذربایجان شرقی بویژه پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و شدت سرما روز سه شنبه تعطیل است .
براساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی مناطق صوفیان و تسوج با یك ساعت تاخیر آغاز می شود اما تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان ملكان تعطیل است .
براساس این گزارش،همچنین مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی شهرستان چاراویماق تعطیل و دیگر مقاطع تحصیلی با یك ساعت تاخیر شروع می شود.
علاوه براین كلیه مقاطع تحصیلی مدارس بخش سراجوی مراغه و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی بخش مركزی شهرستان مراغه نیز تعطیل است.
همچنین كلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری شهرستان بناب تعطیل است .
روابط عمومی اداره كل اموزش و پرورش استان، همچنین اعلام كرد: مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرستان هشترود تعطیل و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی شهری با یك ساعت تاخیر شروع می شود.
كلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و شهر آچاچی شهرستان میانه تعطیل است و همچنین مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان نظركهریز تعطیل خواهد بود.
بنابر اعلام یاد شده ،در بخش قلعه چای شهرستان عجب شیر كلیه مقاطع تحصیلی و در بخش مركزی و شهری شهرستان عجب شیر مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل است.
بارش برف در اذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد .
شبك3093 /518 ** 1064
6075
۰ نفر