۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳
کد خبر: 81879446
T T
۰ نفر

يك ماه با 30 هنرمند در يك جشنواره

۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳
کد خبر: 81879446
يك ماه با 30 هنرمند در يك جشنواره

تهران- ايرنا- مدير كانون نيومدياي موزه هنرهاي معاصر گفت: اين كانون فعاليت بخش اجرايي خود را با برگزاري پنجمين فستيوال سي پرفورمنس، سي هنرمند، سي روز آغاز مي كند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، كانون نيومديا (رسانه‌هاي نو هنري)، پس از آغاز به كار كانون معماري و شهر، فعاليت خود را در موزه هنرهاي معاصر تهران آغاز كرد. اين كانون در پي سياست‌هاي جديد موزه با هدف توجه بيشتر به نمايش آثار معاصر و گسترش همكاري با هنرمندان فعال در عرصه نيومديا در ايران و جهان شكل گرفته است.
امير راد با اعلام خبر آغاز فعاليت بخش اجرايي اين كانون افزود: ‌فستيوال «سي پرفورمنس، سي هنرمند، سي روز» تنها فستيوال تخصصي در حوزه پرفورمنس آرت در ايران است كه در چهار دوره گذشته دستاوردهاي قابل توجهي داشته است.
وي كه خود پايه‌گذار و كيوريتور اين فستيوال است، در ادامه اظهار كرد: از آغاز فعاليت اين فستيوال و بنا بر اهداف از پيش تعيين شده آن، به جنبه‌هاي گوناگوني از جمله معرفي اين مديوم به مخاطبان و هنرمندان ساير حوزه‌هاي هنري، فعاليت‌هاي آموزشي و فعاليت‌هاي پژوهشي توجه شده است.
اكنون و در آستانه برگزاري پنجمين فستيوال، بسياري از اهداف اوليه محقق شده ‌است؛ توجه رسانه‌ها در نتيجه معرفي همه‌گيرتر اين مديوم (رسانه هنري)، رشد تعداد فعالان اين عرصه و توليد منابع مكتوب تئوريك، برخي از دستاوردهاي ثانويه اين فستيوال هستند.
اين فستيوال تجسمي كه تا پيش از اين در گالري ايست تهران برگزار مي‌شد به دليل اهميت و توجه به رسانه‌هاي نو هنري در موزه‌هاي هنر معاصر جهان و دارا بودن پتانسيل‌هاي عملي، آموزشي و تئوريك، از امسال در موزه‌ هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود.
اين مدير هنري در ادامه گفت: پرفورمنس‌آرت يكي از مديوم‌هاي هنري معاصر است كه واجد ويژگي‌هاي بياني منحصر به فردي در پرداختن به امور مسائل معاصر است. عدم شناخت صحيح از اين مديوم گاه منجر به توليد آثاري شده‌ كه تنها از نام اين مديوم هنري بهره گرفته‌اند؛ يكي از اهدافي كه اين فستيوال دنبال مي‌كند عرضه آثاري است كه واجد اين ويژگي‌ها باشند.
راد خاطرنشان كرد: در هر دوره اين فستيوال و در بخش عملي بر يكي از ويژگي‌هاي اين مديوم متمركز بوده‌ايم، در فستيوال پنجم تمركز بر پروسه خلق اثر هنري و اهميت آن در پرفورمنس‌‌‌آرت است.
بنا به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر، پنجمين فستيوال «سي پرفورمنس، سي هنرمند، سي روز» از روز پنجشنبه 26 آذرماه ساعت 00/17 در موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در بلوار كشاورز آغاز به كار مي كند و تا 8 بهمن‌ماه همه روزه به جز جمعه‌ها و شنبه‌ها ميزبان علاقه‌مندان به اين هنر است.
در اين فستيوال، سي هنرمند در سي روز و در روز مختص خود، هر كدام يك پرفورمنس آرت اجرا خواهند كرد؛ محمدباقر ضيايي، عليرضا اميرحاجبي، امير راد، رامين اعتمادي بزرگ، اصغر دشتي و آنيما احتياط از جمله هنرمندان اين دوره از فستيوال هستند.
«پرفورمنس آرت» يا «هنر اجرا» يا «هنر نمايشگون» گونه‌اي از هنرهاي اجرايي است كه با بهره‌گيري از هنرهاي نمايشي و تجسمي و در مكان و زمان مشخصي توسط گروه يا به شكل يك نفره اجرا مي‌شود. زمان، فضا، بدن بازيگر، و ارتباط دوسويه بازيگر و مخاطب، چهار عنصر سازنده و اصلي يك پرفورمنس آرت هستند.
فراهنگ**9362**1569