۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81881257
T T
۰ نفر

بيش از 356 هزار تن كالا از گيلان ترانزيت شد

۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81881257
بيش از 356 هزار تن كالا از گيلان ترانزيت شد

رشت- ايرنا- مديركل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان گفت: طي هشت ماه گذشته ، 356 هزارو 385 تن كالا از استان ترانزيت شد.

ناصر آل محمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين مقدار كالاي ترانزيت شده، 173 هزار و 589 تن از مرز آستارا و 182 هزار و 796 تن كالا از مرز بندر انزلي ترانزيت شده است.
وي با بيان اينكه حدود پنج ميليون تن كالا توسط 370 هزار دستگاه تريلر و كاميون و كاميونت در هشت ماه گذشته از استان حمل شده است، اظهار كرد: 65 درصد از كالاهاي حمل شده برون استاني و 35 درصد درون استاني بوده است.
وي تصريح كرد: طي همين مدت؛ مرز آستارا با ميزان جابجايي 168 هزار و 898 تن كالا در واردات رتبه دوم كشور و با 311 هزار و 542 تن در بخش صادرات رتبه سوم كشور را كسب كرده است.
آل محمدي عمده كالاهاي وارداتي را انواع تخته، سبوس و انواع آهن آلات و عمده كالاهاي صادراتي را سيمان، تره بار و پلي اتيلن عنوان كرد.
به گفته مديركل پايانه ها و حمل و نقل گيلان؛ پنج هزار و 29 دستگاه وسائط نقليه حمل و نقل در بخش كالا در استان فعال است.
وي همچنين در مورد تعداد مسافران جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومي استان گفت: حدود سه ميليون و 900 هزار نفر مسافر توسط 473 هزار دستگاه /تردد وسيله نقليعه عمومي در هشت ماه گذشته جابه جا شده اند.
وي سرانه سفر با وسائط نقليه حمل و نقل عمومي مسافر را براي اتوبوس 15 و هفت دهم درصد نفر، ميني بوس 16 و چهار دهم درصد نفر و سواري چهار نفر عنوان كرد.

***
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان در ادامه به ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها اشاره و بيان كرد: ايمن سازي 40 مدرسه ابتدايي و راهنمايي واقع در حاشيه راه هاي برون شهري براي امسال پيش بيني شده است.
وي نصب تابلو، خط كشي، نصب چراغ راهنمايي و رانندگي را از جمله اقدامات انجام شده براي ايمن سازي اين مدارس عنوان كرد و افزود: همچنين 56 مدرسه حاشيه راه ها در قالب اجراي طرح آموزش ايمن سازي شده اند.
آل محمدي ارتقاي ايمني عابران و موتورسواران در روستاهاي حاشيه راه ها ي استان را نيز از ديگر اقدامات اين اداره كل ذكرو تصريح كرد: امسال نيز يكصد روستا در محورهاي برون شهري استان انتخاب شده و اقدامات گسترده اي همچون آموزش هموطنان، توزيع رايگان تجهيزات و لوازم ايمني ،كمك آموزشي و اقدامات فيزيكي جهت ارتقاي ايمني تردد انجام مي شود.
وي اضافه كرد: فاز اول اين طرح در 50 روستا اجراشده است و فاز دوم در آينده نزديك اجرايي مي شود.
164 شركت و موسسه حمل و نقل كالا( داخلي) ، 108 شركت حمل و نقل بين المللي كالا و يك شركت حمل و نقل بين المللي مسافر در گيلان مشغول به فعاليت هستند.
50 نمايندگي شركت حمل و نقل بين المللي كالا در گيلان فعال هستند.
بيست و ششم آذرماه روز حمل و نقل نامگذاري شده است.ك/3
7296/6070