۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81882296
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه: مي توان تا 30 سال از نفت شهر، نفت برداشت كرد

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه گفت: مي توان براي مدت 30 سال از ميادين نفتي نفت شهر در شهرستان قصرشيرين، نفت برداشت كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا اسدالله رازني روز پنجشنبه در بازديد از روند بازسازي شهر نفت شهر اظهار كرد: بازسازي و بازگرداندن جمعيت به منطقه نفت شهر، امري مقدس و ملي است و با توجه به شرايط موجود ضرورت دارد روند بازسازي با جديت ادامه يابد.
رازاني گفت: لازم است استعداد نفتي اين منطقه بررسي شود ولي آنچه مسلم است اين است كه دست كم 30 سال مي توان از اين منطقه نفت برداشت كرد.
استاندار كرمانشاه بر لزوم تشكيل شورايي به منظور بازسازي نفت شهر و واگذاري اين مسئوليت به شخصي توانمند تاكيد كرد.
وي اظهار كرد: من نيز بعنوان استاندار كرمانشاه پيگير روند بازسازي اين شهر خواهم بود و هر سه ماه يكبار نيز از آن بازديد مي كنم.
رازاني گفت: روند بازسازي نفت شهر در سال هاي اخير آغاز شده و اكنون زيرساخت هاي بهداشتي و ورزشي اين شهر تكميل شده است.

** بازديد استاندار كرمانشاه از روند احداث بازارچه سومار
استاندار كرمانشاه همچنين به همراه معاونين خود از روند احداث بازارچه مرزي سومار در شهرستان گيلانغرب بازديد كرد.
رازاني در اين بازديد ضمن اطلاع از روند ساخت اين بازارچه، با بازرگانان حاضر در منطقه نيز گفت و گو كرد.
استاندار كرمانشاه قرار است پس از بازديد از سد شرفشاه، در شوراي اداري شهرستان گيلانغرب شركت كند.
ديدار با خانواده شهداي شهرستان گيلانغرب نيز يكي ديگر از برنامه هاي استاندار كرمانشاه مي باشد.
بازارچه سومار سال گذشته افتتاح شد اما همچنان تلاش براي احداث زيرساخت هاي آن ادامه دارد.
با احداث كامل اين بازارچه، استان كرمانشاه مي تواند به استان هاي ديالي، واسط و ميسان عراق متصل شود و شهرستان گيلانغرب نيز به نوعي از بن بست جغرافيايي خارج مي شود.
بررسي مسائل و مشكلات شهرستان و بازارچه مرزي سومار، وضعيت گاز رساني، مسكن مهر، راه ها، طرح هاي آبرساني، سد شرفشاه، زمين هاي زراعي، تسهيل در امر صادرات و ايجاد زيرساخت هاي لازم در بازارچه مرزي سومار از جمله مواردي است كه در سفر يك روزه استاندار كرمانشاه به گيلانغرب مورد بازديد، بحث و بررسي قرار مي گيرد.
ميدان نفتي نفت شهر در سال 1388 خورشيدي كشف شد كه كارشناسان برآورد كردند افزون بر450 ميليون بشكه نفت در اين ميدان وجود دارد كه 70 ميليون بشكه آن قابل برداشت است.
نفت شهر قبل از جنگ تحميلي پنج هزار نفر جمعيت داشت كه پس از پايان جنگ تحميلي به علت شرايط موجود و حضور نيروهاي نظامي و ميادين مين بازگشت مردم به اين شهر انجام نشد و بازسازي نيز صورت نگرفت.
هم اكنون اقدامات خوبي در حوزه مين روبي انجام شد و همه اراضي كشاورزي اطراف آن از وجود مين پاكسازي شده و شرايط براي بازگشت مردم و بازسازي منازل آن ها فراهم شده است.
بخش سومار در فاصله 90 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع است و با كشور عراق 86 كيلومتر مرز مشترك دارد اين بخش داراي دو شهر سومار و نفت شهر و13 روستاست.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 27 هزار نفر جمعيت دارد.
7445/8066/ 1257
۰ نفر