۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81882637
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشان: امربه معروف ونهي ازمنكر در تامين امنيت حوزه هاي مختلف نقش آفرين است

كاشان- ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: امر به معروف و نهي از منكر فريضه اي الهي است كه تنها به حوزه سلامت اخلاقي محدود نمي شود، بلكه در تامين امنيت اجتماعي، اقتصادي، مديريتي و سياسي نيز نقش آفرين است.

به گزارش ايرنا، آيت‌ الله عبدالنبي نمازي روز پنجشنبه در همايش نقش امر به معروف و نهي از منكر در سلامت اخلاقي جامعه در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان، اين دو فريضه را محصور به مكان هايي چون مساجد و حسينيه ‌ها ندانست و افزود: امر به معروف و نهي از منكر از سلسله مراتب حاكميتي محسوب شده زيرا مشكلات اخلاقي و امنيتي جامعه به مجموعه حاكميت برمي‌گردد.
وي گفت: از ديدگاه تمدن اسلامي در يك نظام سياسي مقتدر، هر چيزي بايد در جايگاه خود قرار داشته باشد.
آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بدرستي در جايگاه خود قرار نگرفته و شبهاتي در مورد اين دو فريضه الهي ايجاد مي كنند كه جايگاه و لزوم آن را زير سوال مي برد، در حالي كه اين دو فريضه زمينه ديگر واجبات نيز هست.
امام جمعه كاشان اظهار داشت: اقتدار جامعه، پايمال نشدن حق‌الناس، حلال بودن داد و ستدها، عمران و آباداني جامعه، مجال نيافتن دشمنان و قرار گرفتن هر چيز در جايگاه خود از آثار و بركات ارزشمند احياي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است.
وي با اشاره به برخي معروف ها و منكرها در جامعه، ايجاد زمينه اختلاف و تشنج در جامعه را منكر برشمرد و تصريح كرد: سپردن تربيون دانشگاه ها به افرادي كه صلاحيت سخنراني ندارند و باعث تشنج و اختلاف در بين دانشجويان مي‌شوند، از جمله منكرهاي بزرگ به شمار مي رود.
3009/6021/1648
۰ نفر