۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81882779
T T
۰ نفر
تدوين 58 عنوان كتاب از سوي موسسه آموزشي امام(ره) طي يك سال گذشته

قم- ايرنا - معاون پژوهشي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، از تهيه و تدوين 58 عنوان كتاب طي يك سال گذشته از سوي اين موسسه خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر سقاي بي ريا روز پنجشنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران و محققان برتر موسسه آموزشي امام اظهار داشت: اين تعداد اثر در يكصد و 81 هزار و 168 صفحه با مضامين و محتواي گوناگون از جمله طرح هاي درسي و مجموعه آثار آيت الله مصباح يزدي و همچنين طرح پژوهشي بين درسي و تبديل پايان نامه هاي دانش پژوهان به كتاب و آثار شخصي براي چاپ به انتشارات ارسال شده است.
وي با بيان اينكه اين تعداد كتاب در بازه زماني اول آذر ماه 93 تا 30 آبان ماه 94 تهيه و چاپ شده است، تصريح كرد: با توجه به مشكل هاي مادي و تنگناهاي اقتصادي كه موسسه با آن مواجه بوده تعداد آثار توليدي در مقايسه با مدت زمان مشابه يعني سال 92 تا 93 كه تعداد آثار توليدي و چاپ شده 57 عنوان بود، رشد بسيار كمي داشته است.
سقاي بي ريا در بخش ديگري از سخنان خود ضمن معرفي بخش هاي مختلف معاونت پژوهش موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني تصريح كرد: دفتر برنامه ريزي از جمله بخش هاي اين معاونت است كه مسئوليت تصويب آيين نامه ها و شيوه نامه ها را بر عهده دارد.
وي با بيان اينكه دفتر مذكور همچنين عهده دار برگزاري جلسه هاي شوراي سياستگذاري پژوهش و شوراي دبيران پژوهش را نيز عهده دار است، تصريح كرد: تمام برنامه هاي سالانه و 5 ساله و طرح هاي پژوهشي گروه هاي مختلف نيز در اين شورا مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
سقاي بي ريا همچنين با اشاره به تشكيل كارگروه فلسفه علم در قالب اين شورا و طرح بحث هاي خوبي كه حوزه تاكنون كمتر در مورد آن كار كرده است به عنوان بخشي از عملكرد اين دفتر، افزود: ارزيابي طرح هاي پژوهشي نيز از ديگر وظايف و مسئوليت هاي دفتر برنامه ريزي معاونت پژوهش به شمار مي آيد و علاوه بر آن ارسال گزارش ها و عملكردهاي پژوهشي به مراكزي كه بايد اين گزارش ها ارسال شود نيز از طريق اين دفتر انجام مي گيرد.
معاون پژوهش موسسه امام همچنين با اشاره به مديريت تدوين متون به عنوان يكي ديگر از بخش هاي اين معاونت خاطرنشان كرد: تمام طرح ها پژوهشي در اداره ها و واحدهاي مختلف از طريق اين بخش مورد پيگيري و نظارت قرار مي گيرد تا پس از تكميل شدن جهت چاپ به انتشارات ارسال شود.
در اين مراسم از 25 جلد از مجموع 40 جلد كتاب در دست تهيه پيرامون موضوع الگوي اسلامي ايراني پيشرفت رونمايي شد.ك/3
7403 / 1175