۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵
کد خبر: 81884974
T T
۰ نفر

دیوار مهربانی فرصتی برای مهربان بودن

۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵
کد خبر: 81884974
دیوار مهربانی فرصتی برای مهربان بودن

سنندج- ایرنا- دیوارها برای جهانیان بیشتر یاداور خاطره های بد بوده اند، دیوارهایی مانند دیوار چین یا برلین، كه اولی یك نماد دفاعی و دومی بیانگر تقسیم جهان به دو قطب شرق و غرب است، اما دیوارهای دیار من از جنس دیگری است از جنس مهربانی.

به گزارش ایرنا دیوارها همیشه یاداور فاصله ها هستند اما این بار بیانگر مهربانی و عطوفت مردمی است كه همیشه و همواره به دیگرانی غیر از خود اندیشیده اند و تنها به فكر خود نیستند، داشته های خود را با دیگران تقسیم می كنند یا اگر نیاز داشته باشند از داشته های دیگران استفاده می كردند.
دیوار مهربانی یعنی اینكه اگر در این زمستان سرد و برفی، لباس های گرم و قابل استفاده اضافی خود را نیاز نداری در این دیوار آویزان كنی تا دیگرانی كه به آن نیاز دارند بردارند.
مردم دیار من همیشه در انواع نیكی ها پیشقدم بوده اند و به بخشش و كرم، شهره اند این دیوار از دیر باز در این دیار وجود داشته است اما فقط شكل و رنگ آن متفاوت بوده است، در گذشته لباس های اضافی خود را به منظور حفظ كرامت نیازمندان نه به صورت امروزی بلكه به صورت پنهانی اهدا می كردیم اما امروز به مدد شبكه های اجتماعی، می توان جود و بخشش را به شكل دیگری در جامعه ترویج داد.
مردم نیكوكار سنندج در اقدامی خداپسندانه مكانی با عنوان دیوار مهربانی با هدف تامین لباس برای افراد بی بضاعت در شهرك سعدی، كوچه خرم كردستانی، روبروی كبابی سعدی راه اندازی كرده اند.
در این عمل انسان دوستانه مردم خیر و نیكوكار سنندج، پوشاك نو و یا قابل استفاده ولی اضافی خود را بر چوب لباسی های دیوار مهربانی در خیابان سعدی آویزان می كنند تا مورد استفاده نیازمندان قرار گیرد.
بر روی این دیوار جمله ساده 'نیاز داری بردار نیاز نداری بذار' به چشم می خورد جمله ای كه در عین سادگی بیانگر دریایی از حسن انسان دوستی است.
تصاویر مربوط به 'دیوار مهربانی' در شبكه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود امید است با ترویج این ایده، در زمستان امسال هیچ نیازمندی بی لباس نماند.
به راستی این دیوار چه ایده جالبی است چون اگر این دیوارها نبود شاید لباس های اضافی خود را دور می انداختیم و استفاده نمی كردیم یا مانند كشورهای خارجی آن را در قالب تاناكورا به كشورهای دیگر می فرستادیم اما این بار می توانیم انها را به دیگران ببخشیم و بخشی از مشكلات دیگران را حل كنیم.
اكنون كه به لطف شبكه‌های اجتماعی بیشتر مردم در جریان دیوار مهربانی قرار گرفته اند بد نیست ما و شما نیز به دیوار مهربانی بپیوندیم.
1904
مسعود احمدی
۰ نفر