۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81888709
T T
۰ نفر

سیگاری ها در خط مقدم ابتلا به آنفلوانزا

۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81888709
سیگاری ها در خط مقدم ابتلا به آنفلوانزا

ساری- ایرنا- قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی مازندران گفت : افراد سیگاری در خط مقدم ابتلاء به بیماری آنفلوانزا اچ وان، ان وان قرار دارند.

به گزارش خبرنگارایرنا، فرهنگ بابا محمودی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهاركرد : سیگاری ها به دلیل آسیبی كه با كشیدن سیگار به شاخه های دفاعی بدن وارد می كنند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
وی از بیماران دیابتی كنترل نشده ، بیماران قلبی و ریوی و افراد مسن بالای 65 سال و زنان بارداری كه در اواخر بارداری قرار دارند تا 40 روز پس از زایمان ، بیماران كلیوی، كبدی را از دیگر گروه های در معرض خطر ابتلاء به آنفلوانزا اعلام كرد.
این پزشك متخصص در مازندران بهترین راهكار برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ویروسی را رعایت بهداشت فردی دانست.
بابا محمودی نشانه های بیماری آنفلوانزا را تب شدید ناگهانی و باقی ماندن تب حداكثر تا چهار روز، گلو درد مزمن، دردهای مزمن عضلانی و سرفه اعلام كرد و گفت : این گروه از افراد باید برای مداوا سریع به مراكز درمانی مراجعه كنند تا تحت درمان قرار گیرند.
وی به بیماران مبتلا به آنفلونزا توصیه كرد در صورت ابتلاء به این بیماری ضمن مراقبت های بهداشتی ویژه ، مایعات بیشتری بنوشند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی مازندران در مورد تزریق واكسن آنفلوانزا بهترین زمان برای این بیماری را اواخر شهریورماه تا اواسط مهرماه اعلان كرد و گفت : در حال حاضر واكسن و داروهای مورد نیاز برای درمان آنفلوانزا در تمام مراكز درمانی این استان به اندازه نیاز وجود دارد.
بابا محمودی گفت : این بیماری در كشور اپیدمی شده و همه ساله با فرارسیدن فصل سرما شیوع پیدا می كند و تا پایان فصل سرما نیز این بیماری وجود دارد و با رعایت بهداشت فردی نگرانی نسبت به این بیماری وجود ندارد.
وی افزود : هشت بیماری كه در این استان براثر این بیماری جانشان را در روزهای گذشته از دست دادند، دارای یك بیماری پس زمینه ای از قبیل دیابت كنترل نشده، تنگی نفس و یا بیماری دیگر بودند.
در مازندران حدود یك هزار نفر به دلیل ابتلاء به ویروس آنفلوانزا در مراكز درمانی این استان بستری شدند كه 180 نفر همچنان در این مراكز بستری هستند و تب این بیماری دوره ای نیز در این استان شمال كشور فروكش كرد.ك3
6982/6097/1772
۰ نفر