۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81888722
T T
۰ نفر
حكومت آل خلیفه از مذاكره جدی با مخالفان خودداری می كند

تهران - ایرنا - رییس مركز پژوهش های بحرین روز دوشنبه گفت كه حكومت آل خلیفه حاكم بر بحرین از برگزاری هرگونه گفت و گوی جدی با گروه های مخالف از جمله جمعیت الوفاق خودداری می كند.

به گزارش پایگاه خبری «ساحه المنامه»، عباس بوصفوان افزود: حكومت آل خلیفه به دنبال برگزاری گفت و گوهای صوری است.
بوصفوان در صفحه خود در شبكه های اجتماعی نوشت: دولت بحرین به سیاست اعلان شده «به خانه های خود بازگردید»، اعتقاد راسخی دارد.
این شعار را نخستین بار «نایف بن عبدالعزیز» وزیر كشور عربستان به هنگام سركوب تظاهرات مردمی بحرین كه خواستار آزادی و دمكراسی بودند، مطرح كرد.
این عضو مركز پژوهش های بحرین افزود: این راهبرد عربستان در بحرین توسط وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) حمایت می شود.
به گفته بوصفوان، فرماندهان ارشد نیروهای ارتش آمریكا مستقر در پایگاه های نظامی بحرین از نفوذ بیشتری بر حاكمان بحرین نسبت به سفیر آمریكا در منامه برخوردار هستند.
در آخرین تحولات بحرین، شش شهروند بحرینی در یورش روز یكشنبه نظامیان آل خلیفه به شهرك های مسكونی كرزكان و مالكیه، بازداشت شدند.
حكومت آل خلیفه، در حالی جنبش حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است كه این رژیم در سال های اخیر با سركوب شدید قیام مردمی در زمره حكومت های فاقد مشروعیت مردمی، مستبد و سركوبگر قرار گرفته كه به همراه عربستان و قطر از گروه هایی تروریستی - تكفیری نظیر داعش حمایت می كند.
خاورم**9363**1486** 3404
۰ نفر