۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81889737
T T
۰ نفر
فرايند احراز صلاحيت شركت هاي حوزه ICT براي دريافت مجوز گارانتي تسهيل شد

تهران- ايرنا- دبير سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران گفت: اين سازمان با امضاي تفاهم نامه اي با شركت بازرسي مورد تاييد سازمان حمايت از مصرف كنندگان، موفق شد علاوه بر دريافت تخفيف براي اعضاي خود در زمينه هزينه مميزي اين شركت، فرايند احراز صلاحيت شركت هاي حوزه ICT براي دريافت مجوز گارانتي را تسهيل و تسريع كند.

به گزارش گروه علمي ايرنا از سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران، اصغر رضانژاد اظهار كرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته، اعضاي اين سازمان مي توانند مجوز ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT را از سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان دريافت كنند.
وي با اشاره اينكه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه ها است، افزود: بر اساس قانون حمايت از مصرف كنندگان، تنها اين سازمان مرجع صدور اين مجوزها است و هيچ نهاد يا تشكل ديگري، طبق قانون، مجاز به صدور مجوز و كارت گارانتي به شركت هاي متقاضي نيست.

** برخورداري از خدمات پس از فروش مناسب حق مسلم تمام مصرف كنندگان
رضانژاد با تاكيد بر اينكه ساماندهي و نظام بخشي بازار فناوري اطلاعات از جمله وظايف و رسالت هاي اين سازمان است، گفت: اطمينان و برخورداري از خدمات پس از فروش مناسب، حق مسلم تمام مصرف كنندگان است.
وي افزود: سازمان نظام صنفي رايانه اي تلاش مي كند تا بر اساس وظايف قانوني خود، سازمان حمايت مصرف كنندگان را براي مميزي خدمات پس از فروش در حوزه فناوري اطلاعات كمك و ياري دهد.
رضانژاد در خصوص شكايات مطرح شده در حوزه خدمات پس از فروش اظهار كرد: شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران همچون ساير تخلفات حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، آماده دريافت هرگونه گزارش تخلف در بخش ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT است.
وي بيان كرد: تمام اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند هرگونه شكايت در اين بخش را به دبيرخانه سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران ارائه تا اقدامات لازم در اين زمينه انجام گيرد.
رضانژاد گفت: طبق مفاد ضوابط اجرايي ماده 37 آئين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان در بخش تجهيزات فناوري اطلاعات و ماشين هاي اداري، تمام شركت هاي خارجي و نمايندگان رسمي آنها در صورت اقدام به واردات كالا مكلف هستند متناسب با ميزان و گستره توزيع كالاهاي خود مراكز سرويس و شبكه خدمات پس از فروش را مطابق با ضوابط آيين نامه هاي مرتبط ايجاد كنند.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس مفاد ضوابط اجرايي، تمام عرضه كنندگان اعم از توليدكنندگان و واردكنندگان كالاها در كشور، موظف هستند براي كالاهاي خود دفترچه راهنماي فارسي و كارت ضمانت صادر كنند.
علمي (1) ** 1201 **1834
۰ نفر