۱ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷
کد خبر: 81889857
T T
۰ نفر
تصویب لایحه به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین با اكثریت آرا درپارلمان یونان

تهران-ایرنا- پارلمان یونان روز سه شنبه لایحه ای را با اكثریت آرا تصویب كرد كه در آن از دولت این كشور خواست كشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست ویژه در پارلمان یونان كه با حضور رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، تمامی احزاب پارلمانی به نفع طرح به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطینی رای دادند.
رئیس پارلمان یونان نیز گفت كه در این طرح از دولت این كشور خواسته شده تا اقدامات لازم برای به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین و همچنین اقدامات دیپلماتیك برای ازسرگیری مذاكرات صلح خاورمیانه انجام دهد.
محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین نیز گفت كه وی افتخار می كند در پارلمان یونان حضور دارد. وی از نمایندگان پارلمان یونان به خاطر این رای تشكر كرد و ابراز امیدواری كرد كه این رای به تشكیل كشور مستقل فلسطین كمك كند.
همچنین تاسوس كوراكیس معاون رئیس پارلمان یونان در اظهارنظری از این رای گیری به عنوان گامی مهم در راستای به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین یاد كرد.
این رای گیری در حالی انجام شد كه الكسیس چیپراس نخست وزیر یونان پیش از این در مصاحبه مطبوعاتی مشترك با محمود عباس گفته بود: پارلمان یونان فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
چیپراس نخست وزیر یونان پس از دیدار ' محمود عباس' با وی در كاخ نخست وزیری این كشور، در نشست خبری مشترك گفت: زمانی كه محمود عباس در آتن بسر می برد پارلمان یونان با رای قاطع به رسمیت شناختن فلسطین را مورد تصویب قرار خواهد داد و از این پس در تمام اسناد و مدارك رسمی این كشور، كلمه فلسطین به جای تشكیلات خودگردان بكار خواهیم گرفت.
نخست وزیر یونان افزود: یونان از حل مساله فلسطین و تشكیل دولت مستقل و آزاد فلسطینی بر اساس مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می كند.
نخست وزیر یونان ادامه داد: یونان از تشكیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می كند و معتقد است كه بایستی هرچه سریعتر مساله فلسطین از راه دیپلماسی حل و فصل گردد.

اروپام**9234**1599
۰ نفر