۵ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81895121
T T
۰ نفر
دريافت مجوز خدمات پس از فروش محصولات حوزه IT ساماندهي مي شود

تهران- ايرنا- رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور گفت: دريافت مجوز خدمات پس از فروش كالاها و محصولات حوزه IT ساماندهي مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، ناصرعلي سعادت روز شنبه در نشستي خبري افزود: پيش بيني مي شود در مدت ۶ ماه اول سال 1395 بانك اطلاعاتي كاملي از خدمات دهندگان بازار ديجيتال، شركت هاي فعال اين حوزه و فروشگاه ها در تمام استان ها جمع آوري و ارائه خدمات به صورت قانوني شود.
وي گفت: تمام افرادي كه در مواردي مانند سخت افزاري، نرم افزاري، حامل هاي حاوي اطلاعات، قطعات و مواد مصرفي فعاليت دارند، بايد قبل از كسب پروانه، مجوز فعاليت از سازمان نظام صنفي رايانه اي را دريافت كنند.
سعادت با اشاره به اينكه اين دستورالعمل بايد از 10 سال پيش اجرايي مي شد، اظهار كرد: اين موضوع در آن زمان به دليل كم كاري سازمان نظام صنفي رايانه اي اجرايي نشده و اين مسير قانوني طي نشده است.
وي اين سازمان را بازوي تخصصي سازمان حمايت مصرف كنندگان دانست و گفت: بايد با همكاري اتحاديه فناوران رايانه تلاش كنيم تا خدمات مطلوب تري به مشتريان اين حوزه ارائه شود.

** تدوين ضوابط اجرايي قانون حمايت مصرف كنندگان در بخش تجهيزات فناوري اطلاعات
دبير سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران از تدوين ضوابط اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان در بخش تجهيزات فناوري اطلاعات خبر داد و گفت: ساماندهي خدمات پس از فروش محصولات از مهمترين موارد اين قانون است.
اصغر رضانژاد افزود: اين ضوابط تا به تائيد وزير صنعت، معدن و تجارت نرسد، ضمانت اجرايي نخواهد يافت.
وي مدت زمان ضمانت نامه (گارانتي) لوازم خانگي و وسايل الكترونيكي را 18 ماه اعلام كرد و گفت: درحال حاضر مدت زمان ارايه خدمات پس از فروش در حوزه فناوري اطلاعات نيز 18 ماه است اما در اين مصوبه مدت گارانتي محصولات حوزه IT كمتر خواهد بود.
رضانژاد با اشاره اينكه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه ها است، ادامه داد: طبق قانون هيچ نهاد يا تشكل ديگري، مجاز به صدور اين مجوزها و كارت هايي با نام 'كارت گارانتي' به شركت هاي متقاضي نيست.
دبير سازمان نظام صنفي رايانه اي تهران با تاكيد بر اينكه ساماندهي و نظام بخشي بازار فناوري اطلاعات از جمله وظايف و رسالت هاي سازمان نظام صنفي رايانه اي است، افزود: اطمينان و برخورداري از خدمات پس از فروش مناسب حق مسلم تمام مصرف كنندگان است و سازمان نظام صنفي رايانه اي تلاش مي كند تا بر اساس وظايف قانوني خود، سازمان حمايت مصرف كنندگان را براي مميزي خدمات پس از فروش در حوزه فناوري اطلاعات ياري دهد.
علمي ** 1201 **1834
۰ نفر