۹ دی ۱۳۹۴، ۷:۵۸
کد خبر: 81899262
T T
۰ نفر

پيكر شهيد روحاني بعد از 33سال وارد يزد شد

۹ دی ۱۳۹۴، ۷:۵۸
کد خبر: 81899262
پيكر شهيد روحاني بعد از 33سال وارد يزد شد

يزد - ايرنا - آيين استقبال از پيكر روحاني و معلم شهيد حجت الاسلام محمدحسين مختاري عصر سه شنبه در فرودگاه شهيد صدوقي(ره) يزد برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين مراسم كه با حضور پرشور مردم شهيد پرور يزد و مسئولان استان يزد برگزار شد پيكر شهيد مختاري پس از برگزاري مراسم استقبال و مناجات به خانواده وي تحويل داده شد.
پيكر اين شهيد والامقام به مراسم گراميداشت حماسه 9 دي در مسجدروضه محمديه حظيره منتقل مي شود و همان روز نيز مردم شهرستان اشكذر از آن استقبال و سپس در ساعت 19 در حسينيه شهداي اين شهر با اين شهيد روحاني وداع مي كنند.
پيكر مطهر شهيد حجت الاسلام مختاري روز پنجشنبه10دي از ميدان ولي عصر روستاي حسن آباد اشكذر به سمت حسينيه شهداي اين روستا تشييع و سپس در گلزار شهدا به خاك سپرده مي شود.
همچنين مراسم بزرگداشتي به همين مناسبت از سوي حوزه علميه استان يزد روز يكشنبه 13 دي ماه ساعت 7:30 الي 9 صبح در مدرسه علميه مصلي يزد برگزار خواهد شد.
شهيد حجت الاسلام محمد حسين مختاري حسن آبادي متولد سال1336 در سال 61 از استان يزد بعنوان بسيجي به جبهه اعزام و در همان سال در عمليات رمضان در منطقه عملياتي شلمچه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
اين شهيد بزرگوار در سال 84 طي مراسمي با شكوه به عنوان شهيد گمنام در قطعه اصحاب شهداي شهر اراك تشييع و به خاك سپرده شد و سرانجام در پي آزمايش دي.ان.اي از نمونه استخواني و تطبيق آن با نتيجه آزمايش هاي خانواده اش پس از 33 سال هويت اين شهيد احراز و در تاريخ 10 شهريور سال جاري به اطلاع خانواده وي رسيد.
تصميم در زمينه انتقال شهيد به استان يزد و يا ماندن شهيد در اراك به خانواده شهيد واگذار شد كه با درخواست مادر شهيد قرار شد اين شهيد به استان يزد منتقل شود.
استان يزد سه هزار و 800 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است .
7536/ 6197