۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81908357
T T
۰ نفر

فراخوان جشنواره بین المللی شعر فجر منتشر شد

۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81908357
فراخوان جشنواره بین المللی شعر فجر منتشر شد

تهران - ایرنا- دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با وجود بررسی و داوری بیش از دو هزار كتاب در حوزه شعر بزرگسال، شعر كودك و نوجوان و كتاب‌های «درباره شعر» در گردونه داوری‌های مختلف فراخوان ارسال اثر داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، با اعلام این فراخوان، كار بررسی آثار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر رسما آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، فهرست كتاب‌هایی كه در این دوره مورد داوری قرار خواهند گرفت، روی وبگاه رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مجری دهمین دوره جشنواره، به آدرس www.adabiatirani.com موجود است.
پدیدآورندگانی كه اثرشان در این فهرست نیست، می‌توانند كتاب خود را بر اساس فراخوان جشنواره به دبیرخانه آن ارسال كنند.
جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال 1385 هر ساله میزبان كاروان شعر پارسی بوده است و دهمین دوره ی این جشنواره نیز در امسال برگزار خواهد شد.
در این دوره آثاری كه در سال 1393 به زبان پارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌باشد در گروه‌های شعر بزرگسال،شعر كودك و نوجوان و درباره شعر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
برگزیدگان جشنواره، دهه اول اسفند در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.
كتابهایی كه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی، برای اولین بار در سال 1393 در داخل كشور به چاپ رسیده و در یكی از سه گروه ادبی بالا قرار می‌گیرند، می توانند در این جشنواره شركت كنند.
آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد. مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترك و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.
آثاری كه در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.
دبیرخانه تنها درمورد آثار رسیده به دبیرخانه جایزه مسئولیت دارد. شاعران و پژوهشگران برای اطمینان از وجود عنوان اثرشان در فهرست داوری به سایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مراجعه كنند.
آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، تاریخ 30 دی امسال است. شاعران و پژوهشگرانی كه عنوان اثرشان را در فهرست كتب نیافته‌اند می‌توانند یك نسخه از آن را به آدرس خیابان كریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، كوچه شهید اعرابی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ارسال كنند.
علاقه‌مندان، ناشران و مولفان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به آدرس http://www.adabiatirani.com مراجعه یا با دبیرخانه تماس بگیرند.
فراهنگ**9022**1027