۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81908536
T T
۰ نفر
ورود هر هشت گردشگر یك شغل ایجاد می كند

سمنان - ایرنا - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و ایتالیا گفت: ورود هر هشت گردشگر به كشور می تواند برای یك نفر اشتغالزایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا ، احمد پورفلاح روز سه شنبه در نشست اعضای كمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشترك ایران و ایتالیا در اتاق سمنان، خاطرنشان كرد: در شرایطی كه واحدهای صنعتی با مشكل مواجه هستند، رونق صنعت گردشگری می تواند كمك بزرگی به اقتصاد باشد.
وی با بیان اینكه در گذشته تنگ نظری هایی درمورد گردشگری در كشور وجود داشت، افزود: گردشگری تاریخی، سلامت، ورزشی، زمینه های طبیعی مانند كویر، از شاخه های گردشگری مغفول مانده در ایران است.
پورفلاح اظهار امیدواری كرد در دوره فعالیت دولت یازدهم، خردمندی لازم برای توسعه صنعت گردشگری در كشور حاكم شود و ایران بتواند سهم بیشتری از گردش مالی این صنعت در جهان داشته باشد.
وی با اشاره به درآمد 20 میلیارد دلاری شهر لندن، 18 میلیارد دلاری شهر نیویورك و 12 میلیارد دلاری سئول كره جنوبی از گردشگری، اظهارداشت: جاذبه های گردشگری ایران با یونان برابری می كند ولی به اندازه این كشور از این جاذبه ها بهره برداری نشده است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور اعضای كمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشترك ایران و ایتالیا شامل مدیران عامل آژانس های بین المللی گردشگری و تورگردانی در سمنان، افزود: این اتاق ارتباطات خوبی با طرف های ایتالیایی و سفارت این كشور در ایران دارد و به دنبال رونق ورود گردشگران ایتالیایی در ایران است.
رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و ایتالیا با اشاره به رویكرد مثبت دولت تدبیر و امید در اعتماد به بخش خصوصی، خاطرنشان كرد: از دولتمردان می خواهیم در زمان حضور هیات های تجاری خارجی در كشور، فرصت همكاری بخش خصوصی با این هیات ها نیز فراهم شود.
ویافزود: سمنان دارای ظرفیت های متنوع گردشگری و جاذبه فرهنگی و تاریخی بوده كه مغفول مانده است و درصورت معرفی این جاذبه های فرهنگی، استان سمنان می تواند مقصد بسیاری از گردشگران و سرمایه گذاران صنعت گردشگری باشد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و ایتالیا به همراه مسئولان و اعضای كمیسیون گردشگری این اتاق شامل مدیران عامل شركت ها و آژانس های بین المللی گردشگری و تورگردانی، علاوه بر حضور در نشست اتاق بازرگانی سمنان، از كویر خوریان، چند كاروانسرای قدیمی، مسجد جامع و مسجد امام(ره)، بازار قدیمی و موزه پهنه سمنان نیز بازدید كردند.
استان سمنان با پیشینه تاریخی قابل توجه و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، دارای بیش از 800 آثار تاریخی ،طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی كشور است.
/ 6103/6026/ 1650
۰ نفر