رييس دادگستري دزفول:ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي با تبليغات زودهنگام كانديداها برخورد مي كند

دزفول - ايرنا - رييس دادگستري دزفول ضمن هشدار نسبت به فعاليت تبليغاتي زود هنگام برخي نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در اين شهرستان گفت:ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي با تبليغات زودهنگام كانديداها برخورد مي كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام صادق ابوهلال روز چهارشنبه در نشست ستاد رسيدگي و پيشگيري از جرايم انتخابات با اصحاب رسانه افزود:ستاد پيشگيري از جرايم انتخاباتي از يك ماه پيش در دزفول تشكيل شده است و فعاليت تبليغاتي نامزدها را رصد مي كند.
وي ضمن در خواست از رسانه ها براي كمك به برگزاري انتخابات سالم و به دور از حاشيه و تنش افزود:اصحاب رسانه با آگاهي بخشي به مردم و بيان قوانين فضايي صميمي و محيطي سالم را براي برگزاري انتخاباتي پرشور و حماسي در هفتم اسفند ماه فراهم كنند تا مردم در فضايي سالم و به دور از حاشيه در انتخابات شركت كنند.
حجت الاسلام ابوهلال نسبت به فعاليت تخريبي از سوي برخي نامزدهاي نمايندگي مجلس هشدار داد و از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست از درج مطالب خلاف واقع و تخريبي در خصوص نامزدهاي اجتناب كنند تا گرفتار مشكلات حقوقي نشوند.
رييس دادگستري دزفول با تاكيد برا ينكه بايد انتخابات با شور و هيجان و با حضور حداكثري مردم برگزار شود افزود:مطبوعات ، سايت هاي خبري و خبرگزاري ها مراقب باشند تا اعتبار و جايگاه خود را با طرفداري از فرد خاصي در انتخابات از دست ندهند.
وي افزود:اصحاب رسانه از انتشار اخباري كه موجب تشويش اذهان عمومي شده و يا به نوعي اهانت فرد خاصي مي باشد پرهيز كنند.
ابوهلال همچنين از اصحاب رسانه خواست با تشريح مسووليت و وظايف نامزدها و مسوولان ستادهاي تبليغاتي كانديداها مسوولان برگزاري انتخابات را ياري كنند.
وي اظهار كرد:نقش رسانه در آگاهي بخشي به جامعه و جلوگيري از بروز تنش و تخلف در جامعه بسيار مهم و اثر گذار بوده و انتظار مي رود خبرنگاران در اطلاع رساني اخبار انتخابات ضمن رعايت قانون به حساسيت ها بيشتر توجه كنند.
رييس دادگستري دزفول در ادامه نسبت به فعاليت زودهنگام تبليغاتي هشدار داد و گفت:راه اندازي هر گونه كاروان تبليغاتي ،تخريب ساير نامزدهاي رقيب در زمان قانوني تبليغات نيز ممنوع و تخلف بوده و ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي با متخلفان برخورد مي كند.
حجت الاسلام ابوهلال با تاكيد بر اين نكته كه براي برگزاري انتخاباتي حماسي و باشكوه بايد ضريب امنيت را در منطقه بالا برد افزود:با انتشار اخبار نادرست نبايد مردم را نسبت به برگزاري انتخابات مايوس و نا اميد كرد.
رييس دادگستري دزفول همچنين از تذكر به چند نامزد نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در اين شهرستان خبر داد و گفت:علاوه بر دستگاههاي امنيتي از سوي ستاد انتخابات دزفول و نيز دادگستري به چند نامزد تذكر داده شده است.
وي افزود:اين كانديداها اقدام به برگزاري ضيافت و ميهماني تبليغاتي كرده بودند.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول نيز در اين نشست اصحاب رسانه را به فعاليت هاي بدور از حاشيه دعوت كرد و افزود:اثرگذاري رسانه در راستاي ايجاد فضايي سالم همراه با شور و هيجان امري بديهي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
نادر سعادتي فرد به اصحاب رسانه توصيه كرد با ارائه مقالات ارزشمند و برگزاري گفت وگوهاي سازنده و مفيد از نشر هرگونه مطالب كذب ،تخريب كانديداها و دامن زدن به اختلافات قومي و نژادي پرهيز كرده و در برگزاري انتخاباتي سالم موثر باشند.
وي اظهار كرد:با توجه به اينكه نقش رسانه ها فراهم كردن زمينه مناسب براي انتخاباتي سالم و ترغيب و تشويق مردم به حضور حداكثري در انتخابات مي باشد لذا اداره ارشاد دزفول ماده 21 قانون را در اختيار رسانه ها قرار مي دهد تا نسبت به عمل به اين قانون اقدام كنند.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند ماه برگزار مي شود.
7278/6068