۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴
کد خبر: 81909988
T T
۰ نفر
پروژه بيمارستان 220 تختخوابي بندرعباس 860 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد

بندرعباس- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي پروژه بيمارستان 220 تختخوابي بندرعباس را از جمله اولويت هاي مهم اين وزارتخانه دانست و گفت: ساخت اين پروژه در مجموع 860 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در مدت دو تا سه سال تزريق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد جعفر عليزاده روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از روند احداث اين بيمارستان اظهار داشت: روند ساخت اين پروژه در مقطعي به دليل تحريم هاي ظالمانه متوقف شد اما با رويكرد ويژه دولت يازدهم به بخش سلامت ، موفق به فعال سازي مجدد آن شديم.
رئيس سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي وزارت
راه و شهرسازي افزود: امسال براي پروژه مذكور 50 ميليارد ريال در لايحه بودجه و 100ميليارد ريال نيز از محل ماده 180 اختصاص داده شده است.
عليزاده در حال حاضر پيشرفت فيزيكي فاز اول پروژه را حدود 80 درصد عنوان كرد و گفت: از نظر حجم عمليات 20 درصد باقي مانده است.
وي خاطرنشان كرد: براي ساخت اين بيمارستان 220تخت در نظر گرفته شده بود كه با برنامه ريزي صورت گرفته به 319 تخت قابل افزايش خواهد بود.
استان هرمزگان در حال حاضر براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان با كمبود يك هزار تخت بيمارستاني مواجه است و از همين رو تسريع در اجراي پروژه 220 تختخوابي بندرعباس با توجه به نياز استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فقط در بندرعباس به عنوان مركز استان 400 تخت بيمارستاني كمبود وجود دارد.
دكتر محمد شكاري تاكيد كرد: لازم است كه با حمايت هاي ويژه استانداري و سازمان مسكن و شهرسازي روند احداث بيمارستان 220 تخت خوابي بندرعباس سرعت بيشتري به خود گيرد.
دكتر شكاري با بيان اين كه بايد با توجه به نياز هرمزگان، اعتبارات ويژه اي به اين پروژه اختصاص يابد، گفت: مهمترين اولويت درماني هرمزگان اتمام اين پروژه است كه اميدواريم با حمايت مديريت عالي استان، شاهد بهره برداري از اين پروژه در آينده اي نه چندان دور باشيم.
عمليات احداث بيمارستان 220 تخت خوابي بندرعباس با زيربناي 24هزار و 300 متر مربع از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان از 1389 آغاز شده است.
وزارت بهداشت و درمان عهده دار تامين تجهيزات پزشكي و نيروي انساني اين بيمارستان است.
7198/ 6048/ 1257
۰ نفر