۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۴۵
کد خبر: 81910509
T T
۰ نفر
معاون فرماندار مهاباد: ايران اسلامي الگوي حكومت ديني در جهان است

مهاباد- ايرنا- معاون سياسي اجتماعي فرماندار مهاباد گفت: ايران اسلامي هم اكنون در جهان به عنوان الگوي حكومت ديني از جايگاه بالا و ارزشمندي در ميان كشورهاي اسلامي برخوردار است.

به گزارش ايرنا، ايرج شجاعي روز چهارشنبه در جلسه شوراي هماهنگي برنامه هاي ستاد دهه فجر مهاباد در جمع مسئولان اين شهرستان افزود: جمهوري اسلامي ايران در سايه حكومت ديني هم اكنون به يكي از كشورهاي امن و باثبات در خاورميانه مبدل شده است.
وي اضافه كرد: غربي ها از اقتدار حكومت اسلامي و مردم سالاري ديني هراس دارند و به همين علت به دنبال سست كردن پايه هاي اعتقاد مردم و تضعيف نظام ايران اسلامي هستند.
شجاعي با بيان اينكه دستاوردهاي انقلاب و نظام بايد براي جهانيان بيان شود، گفت: ايام دهه فجر بهترين فرصت براي بيان نتايج و اين دستاوردها به كشورهاي مختلف و حتي مردم در داخل كشور به شمار مي رود.
وي افزود: در برگزاري جشن هاي دهه مبارك فجر همگان از جمله اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها و تمامي مسئولان مشاركت داشته باشند و تلاش شود تا اين آئين ها از حالت كليشه اي خارج شود.
معاون فرماندار مهاباد اضافه كرد: در همين راستا بايد از وجود نخبگان، دانشگاهيان، علما و روحانيون براي هرچه پربار برگزار شدن اين آئين ها و تبيين انقلاب اسلامي در جامعه استفاده و برگزاري آنها را به خود مردم بسپاريم.
وي با بيان اينكه دهه فجر بزرگترين يادمان انقلاب است، گفت: نشانه هاي اين جشن ملي بايد در تمامي فضاهاي شهري و روستائي مشاهده و باشكوه تر از هر سال برگزار شود.
شجاعي، انقلاب اسلامي ايران را ثمره خون شهداي گرانقدر اين مرز و بوم عنوان كرد و افزود: عزت، استقلال و اقتدار از دستاوردهاي نظام اسلامي ايران است و بيان ثمرات انقلاب و دستاوردهاي آن و انتقال اين مفاهيم به نسل آينده مي تواند نقش مهمي در افزايش بصيرت و آگاهي جوانان در مواجهه با دسيسه هاي دشمنان نظام و انقلاب اسلامي ايفا كند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي مهاباد نيز با بيان اينكه برنامه هاي دهه فجر امسال از تنوع زيادي برخوردار است، گفت: اين برنامه ها پيش بيني شده است به گونه اي برگزار شود كه مردم حلاوت و شيريني پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي را به ياد آورند.
حجت الاسلام مهدي داداش زاده افزود: فضاسازي شهري در مهاباد در اين دهه بايد به گونه اي باشد كه فضاي مبارزات مردمي و حال و هواي پيروزي انقلاب در سال 57 را تداعي كند.
وي گفت: براي برگزاري باشكوه جشن هاي اين دهه 18 كميته در اين شهرستان در زمينه هاي مختلف تشكيل شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
6185/2093