۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۲۴
کد خبر: 81911634
T T
۰ نفر
فعاليت هاي قرارگاه خاتم الانبياء در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي است

كرمان - ايرنا - فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: تمامي فعاليت هاي قرارگاه خاتم الانبياء در كشور در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش ايرنا سردار عبادالله عبداللهي عصر پنجشنبه در آيين امضاي تفاهم نامه هاي توسعه اي و اقتصادي اين قرارگاه با استانداري كرمان افزود: اقتصاد مقاومتي به شعار نيست و بايد براي رسيدن به اين هدف عمل كرد و ايده استاندار كرمان براي اين تحقق اين امر بسيار خوب است.
وي گفت: خوشحاليم كه توانستيم بخش عمده وعده هاي كه داده بوديم را در استان كرمان اجرايي كنيم و در اين رابطه بايد تشكر ويژه اي از استاندار كرمان داشته باشيم.
وي استاندار كرمان را از مديران دلسوز و فعال در كشور توصيف كرد و افزود: ايشان به صورت مستقيم به دنبال اجراي كارهاي بزرگي در استان هستند و تلاش خوبي براي توسعه كيفي كرمان دارند.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء بيان كرد: مانند استاندار كرمان در كشور كم داريم و اين باعث خوشحالي ماست كه انگيزه و رغبت ما را براي كمك به اين برادر عزيز بيشتر مي كند.
وي گفت: حدود يك سال قبل صحبت هايي كرديم كه بعدها تبديل به تفاهم نامه و قرارداد شد.
وي افزود: قرارگاه خاتم الانبياء در حوزه شهري حدود 13 تقاطع غير همسطح را بايد در سطح شهر كرمان اجرايي كند كه روند اجرايي اين طرح ها بر اساس اولويت آغار شده و از برنامه زمان بندي جلوتر است.
عبداللهي گفت: در حوزه ساخت سد و تونل انتقال آب نيز قرارگاه حضور فعال و مقتدرانه اي داشته و در كوتاه ترين زمان اين كار اجرايي شده است و تاكنون حدود 170 متر حفاري داشته ايم.
وي گفت: در مدت سه ماه تجهيز كارگاه احداث تونل انتقال آب در استان كرمان انجام شده و تلاش مي كنيم كه قبل از پايان سال جاري دستگاه حفاري دوم را نيز در استان كرمان مستقر كنيم تا در مدت زمان 40 ماه بتوانيم اين پروژه را به پايان برسانيم.
وي بيان كرد: پروژه تونل انتقال آب از سد شهيدان امير تيموري (صفارود) از پروژه هاي مهم و حياتي براي استان كرمان است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) گفت: كارخانه سگمنت نيز در استان كرمان راه اندازي شده كه اقدامي بي نظير است.
وي به اجراي پروژه هاي فولاد در استان كرمان توسط قرارگاه خاتم الانبياء اشاره و بيان كرد: اين پروژه ها زماني به بخش خصوصي واگذار شد اما پس از دو سال به قرارگاه سپرده شد.
وي گفت: مدت زمان زيادي دنبال قرارداد براي ساخت كارخانه كنسانتره در دره آلو بوديم كه قرارداد آن نهايي شده و بزودي كار اين پروژه براي توليد 150 هزار تن كنسانتره مس در سال اجرايي مي شود.
عبداللهي تصريح كرد: در صورت تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتي در كرمان، اين طرح مي تواند الگويي براي ساير استان ها باشد.
وي با اشاره به اينكه در استان كرمانشاه يك شهر را براي تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتي انتخاب كرده ايم ادامه داد: بزودي براي استان كرمان نيز يك شهر را انتخاب مي كنيم.
وي پروژه مترو را جزء پروژه هاي سنگين دانست و گفت: موضوع مترو جزء كلان پروژه ها در كشور به شمار مي رود و امروز تفاهم نامه مترو نيز امضا و ابتدا كار مطالعاتي اجرايي مي شود و پس از طي مراحل قانوني، كار اجرايي آن انجام مي شود.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء خاطرنشان كرد: ايجاد پست هاي برق نيز در دستور كار قرارگاه است و تفاهم نامه آن امضا شده است.
وي گفت: علاقه مند هستيم كه عقب ماندگي هاي موجود در كشور را از ميان برداريم و به مرحله اي برسيم كه تامين زيرساخت ها در كشور به اتمام برسد.
سردار عبدالهي افزود: اراده، اعتقاد، انگيزه و روحيه بسيجي به معناي اعتقاد داشتن به كار موجب اجرايي شدن پروژه ها و رفع كاستي ها مي شود.
وي گفت: در دوران دفاع مقدس همه مردم حضور داشتند و امروز نيز اگر از نيروي انساني و پتانسيل هاي منطقه به درستي استفاده كنيم، موضوع تامين اعتبار براي پروژه هاي عمراني حل مي شود و بايد با فكر و تلاش اين ظرفيت ها تبديل به نقدينگي به منظور صرف در اجراي طرح هاي عمراني شود.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه امنيت امروز كشور مديون سردار سليماني است گفت: در استان كرمان به دليل آنكه زادگاه سردار سليماني است و با توجه به زحمات بسيار ارزشمند ايشان بايد خدمات گسترده اي را داشته باشيم زيرا نام سردار سليماني در سطح جهان شناخته شده است.
وي به موضوع اشتغال نيز اشاره كرد و گفت: با توجه به مساله اشتغال در كشور بخش عمده اي از مسائل منفي و انحرافي از بين مي رود.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء افزود: در پروژه هاي استان كرمان دو هزار و 500 نفر به صورت مستقيم مشغول به كار شده اند و به صورت غير مستقيم اين تعداد تا سه برابر افزايش مي يابد.
وي تاكيد كرد: بيش از 95 درصد از نيروهاي به كار گرفته شده در پروژه هاي قرارگاه خاتم الانبياء در كرمان، بومي هستند.
وي به نقش قرارگاه خاتم الانبياء در ايجاد 18 هزار تخت بيمارستاني در كشور اشاره كرد و گفت: يكي از اين بيمارستان ها با 540 تختخواب در كرمان احداث مي شود.
سردار عبدالهي تاكيد كرد: تواني بالايي در كشور وجود دارد و توان مهندسان ايراني در حوزه هاي مختلف به قدري است كه نيازي به خدمات مهندسي نداريم.
7440/3028