۱۸ دی ۱۳۹۴، ۲۱:۱۹
کد خبر: 81912465
T T
۰ نفر
سينماي هنر و تجربه با نمايش خواب تلخ در گيلان آغاز به كار كرد

رشت - ايرنا - سينماي هنر و تجربه جمعه شب با نمايش خواب تلخ در سينما ميرزاكوچك رشت آغاز به كار كرد.

معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت: اين برنامه به همت اين اداره كل و همكاري ارشاد اسلامي شهرستان رشت با حضور كارگردان و ساير عوامل فيلم و اميرحسين علم الهدي دبير شوراي سياستگذاري سينماي هنر و تجربه كشور برگزار شده است.
سيد وحيد فخر موسوي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گروه سينمايي هنر و تجربه تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم هاي با ارزش و غير تجاري است كه اكرانشان مي تواند جايگاه شايسته و در خور سازندگان آن ها را در جامعه سينمايي روشن كرده و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.
وي ادامه داد: بر همين اساس، فيلم خواب تلخ به كارگرداني محسن اميريوسفي و تهيه كنندگي روح الله برادري براي علاقه مندان به اكران درآمده است.
وي گفت: همچنين از اين پس، چهارشنبه هر هفته ساعت 20 و 30 دقيقه، يك سانس در سينما ميرزاكوچك به اكران فيلم هاي گروه هنر و تجربه اختصاص خواهد يافت.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان خاطرنشان كرد: پيش از اين، فيلم هاي ماهي و گربه، پرويز و پوسته از مجموعه فيلم هاي هنر و تجربه به صورت تك سانس با حضور عوامل فيلم در مجتمع فرهنگي و هنري خاتم الانبياء (ص) رشت به نمايش در آمده بود.
خواب تلخ فيلمي به نويسندگي و كارگرداني محسن امير يوسفي و روايتگر داستان مرده شوري است كه در مواجهه با فرشته مرگ قرار مي‌گيرد.
عباس اسفندياري، محسن رحيمي، دلبر قصري، يدالله انوري، اصغر كاظمي و ابراهيم قپاندار از بازيگران اين فيلم هستند و فيلم برداري آن هم توسط بايرام فضلي انجام شده است.
اين فيلم، از نظر ساختار روايي در سينماي ايران، فيلمي متفاوت و آوانگارد است و اميريوسفي در آن با رويكردي طنزآميز به شكاف مدرنيته و سنت در جامعه ايران پرداخته است.
خواب تلخ نخستين بار در سال 2004 در بخش دو هفته كارگردان هاي جشنواره فيلم كن به نمايش درآمد و علاوه بر دريافت جايزه نگاه جوان اين بخش، نامزد دريافت دوربين طلايي كن هم شد.
فيلم مذكور، سپس در بيش از چهل جشنواره بين المللي به نمايش درآمد و برنده جوايزي چون جايزه اسكندر طلايي جشنواره تسالونيكيو جايزه فيپرشي(فدراسيون بين‌المللي منتقدين) شد.ك/3
1881/2007