۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81913559
T T
۰ نفر
حرم های مطهر، مسیر تولید آثار فاخر هنر اسلامی هستند

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان بسیج هنرمندان كشور گفت: حرم های مطهر كشور، مسیر مناسبی برای تولید آثار فاخر و تقویت پیوند هنرمندان با ارزش های معنوی به شمار می آیند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری، شنبه در گردهمایی شاعران پارسی سخن و استادان برتر فرهنگ و ادب كشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز بیان كرد: باید زمینه و شرایط لازم برای تولید این آثار به بهترین نحو ممكن فراهم شود.
وی ادامه داد: هنرمندان ما سرشار شوق و علاقه به اصول معنوی و ارزش های دینی هستند و با تولید آثار فاخر در زمینه اعتلای نظام اسلامی و ارزش های دینی گام بر می دارند.
منتظری اظهارداشت: فرهنگ و هنر یكی از بخش های مهم برای اعتلای نظام اسلامی است و هنرمندان باید با ارائه هنر فاخر اسلامی نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا كنند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان كشور گفت: با توجه به این كه این سازمان فضای حضور و پیوند عاطفی هنرمندان را در كشور فراهم می كند درپی ایجاد ارتباط معنوی و ارتقای سطح كمی و كیفی هر چه بیشتر بین هنرمندان رشته های مختلف و شاعران هستیم .
**هنر شعر، یكی از ابزارهای معرفی حوادث جهان اسلام است
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان داشت: در عصر كنونی، حوادث جهان اسلام توسط هنر شعر و هنرمندی شاعران برای مردم جهان شفاف سازی و شناخته می شود.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب بیان كرد: با استفاده از هنر شعر واقعیت ها و حوادث جاری جهان به مردم ارائه می شود كه با این روش واقعیت ها به صورت دلنشین در اختیار عموم مردم و مخاطبان قرار می گیرد.
وی بابیان اینكه شعر یكی از ابزارهای موثر برای انتقال حوادث و رخدادها به نسل های آینده است افزود: یكی از دلایل ماندگاری شعر، همراهی با مردم و وقایع زمانه است و شاعران هر عصر در هرحادثه ای اثری را خلق می كنند كه موجب ماندگاری آن اثر در تاریخ می شود.
آیت الله دستغیب اظهارداشت: شاعران آیینی كشور ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با خلق آثار فاخر، نقش تاثیرگذاری داشتند و هدایتگر مردم به سمت سعادت و كمال بودند.
آیت الله دستغیب اضافه كرد: شعر آیینی و رسالت شاعران آیینی از عوامل مهم ماندگاری حادثه عظیم عاشورا و كربلا بود و با سروده ها و تولید آثار ارزشمندی توانستند این حادثه عظیم بشری را به نسل های امروز منتقل و جاودانه كنند.
وی ادامه داد: امروز نیز شعرهای آیینی و انقلابی نقش مهمی در سرنوشت كشور دارند و در بسیاری از امور كشور و تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اثر گذار هستند.
آیت الله دستغیب با اشاره به جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر اظهار كرد: در پی شهادت این مجاهد در راه خدا هنرمندان و شاعران ما با سروده های خود ابعاد این جنایت را بر مردم جهان آشكار و آن را محكوم كردند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: این آستان مقدس با راه اندازی انجمن شعر آستان مهر، حضور شاعران آیینی و انقلابی را در این حرم مطهر پایه گذاری كرده است و برای رونق هر چه بیشتر این انجمن نیازمند همت، همراهی و مساعدت شاعران این استان و كشور هستیم.
وی افزود: در این انجمن شعر، شاعران آیینی استان فارس روزهای سه شنبه هر هفته در حرم مطهر شاهچراغ(ع) گرد هم می آیند و به شعر خوانی و تبادل نظر در زمینه شعر می پردازند.
در گردهمایی شاعران پارسی سخن و استادان برتر فرهنگ و ادب كشور بیش از 60 شاعر از سراسر كشور و 20 شاعر استان فارس با حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با تولیت این حرم مطهر دیدار و به شعر خوانی پرداختند.
3002 /6118