۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81914315
T T
۰ نفر
فرود اضطراری هواپیمای شركت یونایتد به دلایل امنیتی در كانادا

تهران- ایرنا - یك فروند هواپیمای خطوط هوایی «یونایتد ایرلاینر» به دلایل امنیتی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی كانادا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ونكوور سان»، هواپیمای خطوط هوایی این شركت آمریكایی در ساعات اولیه صبح دیروز (شنبه) به دلیل پیام تهدیدآمیز یكی از مسافران از مسیر خود خارج و مجبور به فرود در فرودگاه شهر ونكوور كانادا شد.
پرواز شماره 1104 شركت یونایتد از آلاسكا به سمت دنور حركت می كرد كه مجبور به توقف بدون برنامه قبلی در فرودگاه بین المللی ونكوور شد.
«چارلز هوبرت» سخنگوی شركت یونایتد ایرلانر، اعلام كرد هواپیمای بوئینگ 77، 131 مسافر و 6 خدمه پروازی داشت كه بدون هیچ آسیبی در فرودگاه كانادا به زمین نشست.
وی گزارش ها درباره فرود این هواپیما به دلیل دریافت پیام تهدیدآمیز از سوی یكی از مسافران را تایید اما از اعلام محتوای این پیام و نحوه انتقال آن خودداری كرد.
سخنگوی فرودگاه ونكوور نیز علت فرود بدون برنامه ریزی هواپیمایی یونایتد را «نگرانی امنیتی» توصیف كرد و گفت به مسافران آسیبی نرسیده است.
در این حادثه، یك نفر بازداشت شده و بررسی جزئیات این اتفاق در حال بررسی است.
حوادث تروریستی در كشورهای مختلف جهان در ماه های گذشته به ویژه پس از حادثه تروریستی در پاریس، نگرانی های اجتماعی بسیاری را سبب شده كه از جمله ارسال پیام های تهدید آمیز به فرودگاه ها و هواپیماهای مسافربری است.
در آبان ماه گذشته، یك فروند هواپیمای مسافربری كه از لهستان عازم مصر بود به دلیل ادعای وجود بمب در هواپیما از سوی یكی از مسافران، در بلغارستان به طور اضطراری بر زمین نشست. یك مسافر 64 ساله ادعای وجود بمب را در هواپیما مطرح كرده بود.
در همان ماه، پلیس مرزی هلند اعلام كرد یك فروند هواپیمای مسافربری هلندی - فرانسوی كه عازم فرانسه بود، در پی دریافت پیام تهدیدآمیز در فرودگاه «شیفول» شهر آمستردام فرود اضطراری كرد.
تغییر مسیر دو فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایرفرانس» كه از آمریكا عازم پاریس بودند، به دلیل امنیتی و تهدید به بمب گذاری از دیگر نمونه در ماه های گذشته است.
اروپام**9158 **1561**1572