۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81915249
T T
۰ نفر
آمریكا یك فروند بمب افكن سنگین به كره جنوبی اعزام كرد

تهران- ایرنا- در پی آزمایش اخیر هسته ای كره شمالی، آمریكا برای تاكید بر حمایت نظامی از سئول، یك فروند بمب افكن سنگین به كره جنوبی اعزام كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، آمریكا امروز در نمایشی از قدرت خود و با اعزام یك فروند بمب افكن سنگین به كره جنوبی، عملا نشان داد كه در برابر تهدیدهای هسته ای و نظامی پیونگ یانگ، در كنار سئول خواهد ایستاد.
آزمایش چهارشنبه گذشته كره شمالی، بار دیگر نگرانی ها درباره توان هسته ای این كشور را در صدر اخبار بین الملل قرار داد، به گونه ای كه به بروز تنش هایی در امتداد مرز دو كره منجر شد.
پس از این آزمایش هسته ای كره شمالی، سئول بار دیگر اقدامات تبلیغاتی را نزدیك مرز مشترك دو كره آغاز كرد.
تنها چند روز پس از این اقدام كره شمالی، ارتش آمریكا اعلام كرد، در پروازی كه امروز بر فراز كره جنوبی انجام شد، یك فروند هواپیمای B-52 استراتوفورترس (B52 Stratofortress) كه قادر به حمل سلاح های هسته ای است، به مدت كوتاهی بر فراز پایگاه هوایی اوسان، حدود 70 كیلومتری جنوب مرز مشترك دو كره، پرواز كرد.
یك فروند هواپیمای جنگنده كره جنوبی و یك جنگنده آمریكایی این بمب افكن را همراهی می كردند.
ارتش آمریكا مستقر در كره جنوبی با صدور بیانیه ای در این باره اعلام كرد این ماموریت در واكنش به اقدامات تحریك آمیز اخیر كره شمالی انجام شده است.
نخستین آزمایش نظامی هسته ای كره شمالی در سال 2006 انجام شد كه تحریم های تازه ای را برای آن كشور همراه آورد. كره شمالی دو آزمایش دیگر نیز در این فاصله زمانی، در سال های 2009 و 2013 انجام داده است.
خاورم**9041**1144
۰ نفر