۲۰ دی ۱۳۹۴، ۲۱:۵۸
کد خبر: 81915410
T T
۰ نفر
توجه به صنايع تبديلي بسترساز تحول در شهرستان گناباد

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد افزايش ارتباط بين بخشهاي صنعت و كشاورزي و توجه به صنايع تبديلي كشاورزي را از مولفه هاي مهم تحول در اين شهرستان دانست.

به گزارش ايرنا، محمد علي نبي پور يكشنبه شب در جمع اهالي روستاي سنو از توابع بخش كاخك گناباد افزود: بايد با شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي و كشاورزي و جلب بيشتر مشاركت مردم در اين زمينه گام برداشت.
وي گفت: در برخي روستاها به دليل مشاركت ناكافي مردم اجراي طرحهاي عمراني با مشكلاتي مواجه شده است ولي مشاركت مطلوب اهالي روستاي سنو در اجراي طرحهاي اين منطقه نتايج خوبي به دنبال دارد.
وي وجود 140 طرح نيمه تمام را ميراث دولت دهم در اين شهرستان دانست و اظهار كرد: تسريع در تكميل اين پروژه ها اولويت دولت يازدهم در گناباد است.
فرماندار گناباد گفت: از اين تعداد، 66 طرح داراي پيشرفت فيزيكي بيش از 80 درصد است.
نبي پور گازرساني، تامين و توزيع آسفالت و قير رايگان را از ديگر رويكردهاي دولت يازدهم براي توجه به مناطق روستايي و كمتر توسعه يافته شهرستان گناباد برشمرد.
وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد با وجود آنكه با مشكلات بسيار و از جمله تحريمها دست به گريبان است، بدون تبليغات و منت ، خدمت گذاري صادقانه به مردم را وظيفه خود مي داند، به طوري كه بخشي از اين خدمات در عرصه هاي گوناگون را در مناطق كمتر توسعه يافته و روستايي شهرستان گناباد شاهديم.
فرماندار گناباد همچنين افزايش تعداد ثبت نام كنندگان براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در استان و اين شهرستان را مهمترين نتيجه ايجاد فضاي اميد و نشاط توسط دولت يازدهم دانست.
رئيس حوزه انتخابيه گناباد و بجستان گفت: به هيچ فردي اجازه دخالت در انتخابات و مخدوش كردن آراي مردم را در اين شهرستان نمي دهيم و براي صيانت از آراي مردم و ايجاد فضاي با نشاط و قانونمند از هيچ تلاشي كوتاهي نمي كنيم.
وي افزود: به عنوان مجريان و برگزار كنندگان انتخابات، حق دخالت در انتخابات را نداريم و به هيچ كس هم اجازه اين كار را نمي دهيم و مسئولان اجرايي، ناظرين، سازمانها و موسسه هاي اداري و غير اداري شهرستان گناباد كه از اموال عمومي استفاده مي كنند حق استفاده از اموال عمومي به نفع يا عليه نامزد هاي انتخاباتي را ندارند.
نبي پور اظهار كرد: مردم بايد با افزايش شناخت نسبت به نامزدهاي اصلح به فرد و يا افراد داراي صلاحيت و شايسته راي دهند و اهميت انتخاب شخص اصلح كمتر از حضور حداكثري در انتخابات نيست.
فرماندار گناباد همچنين خواستار توجه بيشتر مسئولان ذيربط به احداث و بازسازي ديوار ساحلي و احداث سالن ورزشي در روستاي سنوي اين شهرستان شد.
روستاي سنو با 773 نفر جمعيت در قالب 306 خانوار از توابع دهستان زيبد بخش كاخك شهرستان گناباد است.
بخش كاخك گناباد داراي 14 هزار نفر جمعيت و 66 روستاي داراي سكنه مي باشد.
شهرستان حدود 90 هزار نفري گناباد با وسعت 5900 كيلومتر مربع در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي قرار دارد.
2095/ 6053