۲۲ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۳۳
کد خبر: 81918333
T T
۰ نفر
مطالعات مشترك هند و ژاپن برای توسعه و جایگزینی منابع تامین برق هند

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن و وزیر برق، ذغال سنگ و انرژی های جدید و تجدیدپذیر هند روز سه شنبه در جلسه ای مشترك راه های توسعه صنعت انرژی هند و جایگزینی سوخت های فسیلی در این كشور را بررسی كردند.

به گزارش خبرگزاری كیودوی ژاپن، 'موتو هایاشی' و 'پیوش گویال' امروز با صدور بیانیه ای اعلام كردند كه دو كشور مطالعات مشتركی را برای تعیین نسبت برق مورد نیاز كه باید از هر یك از منابع انرژی مختلف هند تامین شود، آغاز خواهند كرد.
براساس این بیانیه، توكیو و دهلی نو راه های تامین گاز طبیعی با همكاری مشترك دو كشور را بررسی می كنند.
از آن جایی كه هند به طور عمده به انرژی گرمایی حاصل از سوختن ذغال سنگ تكیه كرده است، ژاپن با این كشور همكاری هایی را آغاز خواهد كرد تا گازهای سمی حاصل از سوخت های فسیلی در این كشور كاهش یابد.
مقامات ژاپن ضمن تایید افزایش تقاضای جهانی برای تجهیزات فناوری تولید برق در این كشور، اعلام كرده اند كه توكیو همچنین قصد دارد كه تجهیزات و فناوری های تولید برق خود را در اختیار هند قرار دهد.
آژانس بین المللی انرژی در نوامبر گذشته (آذر) اعلام كرده بود كه میزان واردات نفت هند تا سال 2040 از 80 درصد به 90 درصد افزایش می یابد و به این ترتیب این كشور پرچمدار رشد تقاضای انرژی در جهان خواهد بود.
هند در نظر دارد كه انرژی خورشیدی و سایر انرژی های تجدید پذیر را جایگزین منابع تولید برق فعلی خود نماید.
ژاپن و هند از سال 2007 میلادی به طور منظم جلساتی را برای تصمیم گیری و جهت گیری دو كشور در حوزه انرژی برگزار كرده اند كه جلسه روز سه شنبه، هشتمین آنها است.
آساق**م.م**1378**1590
۰ نفر