۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81920504
T T
۰ نفر
عملیات ساخت آكادمی ملی كشتی در ورزشگاه آزادی آغاز شد

تهران- ایرنا - عملیات ساخت آكادمی ملی كشتی امروز پنج شنبه با حضوركیومرث هاشمی رییس كمیته ملی المپیك، رسول خادم رییس فدراسیون كشتی و شماری از پیشكسوتان عرصه كشتی در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا ، همزمان با سی ششمین دوره رقابت های بین المللی جام تختی در مجموعه 12هزار نفری آزادی تهران مراسم كلنگ زنی آكادمی ملی كشتی در این مجموعه برگزار شد.
آكادمی ملی كشتی ایران، با تخصیص زمین از سوی وزارت ورزش و جوانان و مشاركت بانك پاسارگاد و فدراسیون كشتی قرار است آكادمی كشتی به منظور ایجاد فضای مناسب اردویی و تمرینی احداث شود، تا تیم های ملی كشتی ایران در فضایی مناسب و متناسب با جایگاه فنی كشتی كشورمان در جهان، به تمرین بپردازند.
در این مراسم اعضای شورای فنی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی و قهرمانان این رشته ورزشی هم حضور داشتند.
این آكادمی در زمینی به مساحت 1300متر مربع در شش طبقه ساخته می شود كه طبقه منفی دو آن به مساحت 240متر مربوط به تاسیسات است و طبقه منفی یك هم اختصاص به ساخت فضاهای ورزشی ،سالن تمرین ،استخر ، سونا و جكوزی دارد.
طبقه همكف آن هم مربوط به فضای های اداری و ساخت موزه كشتی تعلق دارد و طبقه اول و دوم با 34اتاق و با ظرفیت 114نفر برای اقامت ورزشكاران و مربیان اختصاص دارد كه این آكادمی طی 15ماه ساخته خواهد شد.
رییس فدراسیون كشتی در این مراسم گفت: مجموعه بانك پارساگاد در چند سال گذشته از ورزش كشتی حمایت لازم را داشته اند و صادقانه می گویم كه دوره مدیریت فعلی این بانك كه علاقه مندی زیادی به این رشته ورزشی دارند از فرصت های طلایی كشتی ایران به شمار می رود.
رسول خادم ادامه داد: این درشرایطی است كه بخش های مختلف كشور با تنگناهای مالی روبرو هستند اما این فرصت طلایی برای كشتی فراهم شده است.
وی اظهار امیدواری كرد كه استمرار این حمایت ها و حركت های ماندگار و پایدار همانند به تاسیس آكادمی ملی كشتی ایران منجر شود.
رییس فدراسیون كشتی با ابراز تاسف از درگذشت استاد سید جواد رفوگر پیشكسوت عرصه كشتی گفت: وی از پایه گذران مباحث علمی كشتی بوده است و بزرگترین آرزوی آن مرحوم راه اندازی این آكادمی بود.
زنده یاد رفوگر پیشكسوت گرانقدر كشتی كشور، از استادان برجسته تربیت بدنی در دانشگاه ها و مربی سابق تیم ملی، ظهر روز گذشته (چهارشنبه) به دلیل بیماری در سن 66 سالگی درگذشت.
مدیرعامل بانك پارسارگاد در این مراسم گفت: رسول خادم سرمایه ملی و اجتماعی است و ما با اطمینان به اینكه در فدراسیون مدیریت كار به خوبی دنبال می شود از ورزش ملی حمایت می كنیم.
مجید قاسمی افزود: رشته كشتی برای مردم ما از اهمیت فراوانی برخوردار است و كشورهای جهان ایران را با این رشته ورزشی پرطرفدار می شناسند.
سی و ششمین دوره رقابت های كشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی جام جهان پهلوان تختی امروز با حضور نمایندگان 16 كشور در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد و فردا جمعه با معرفی برترین ها پایان می یابد.
ورزشی**1067**9250**1601**
۰ نفر