۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81923941
T T
۰ نفر
دوچرخه سوار آستارايي براي كاشت نهال زيتون راهي سازمان ملل مي شود

آستارا - ايرنا - كرامت عزيززاده دوچرخه سوار آستارايي به همراه عبدالله مصباح با هدف كاشت نهال زيتون راهي مقر سازمان ملل در نيويورك مي شوند.

عزيززاده روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: سفر ما با هدف حفاظت از محيط زيست ، زندگي سالم و شهر پاك براي همگان ، اواسط اسفندماه سال جاري در آستانه روز درختكاري از تهران آغاز مي شود.
وي افزود: در اسفندماه امسال پس از كاشت اولين نهال در كشور خودمان، راهي سفر به كشورهاي اروپايي و آمريكاي شمالي مي شويم.
وي اضافه كرد: نهال دوم را در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك خواهيم كاشت و از آنجا هم به مسابقات پارالمپيك 2016 برزيل خواهيم رفت.
وي هدف از اين سفر ورزشي را اعتلاي نام ايران و ايراني و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد و افزود: در اين سفر، پيام صلح و دوستي ملت ايران را به مردم كشورهاي ميزبان و مسير سفر خود ابلاغ مي كنيم.
عزيززاده كه پيش از اين چهار بار به كشورهاي اروپايي و دو بار نيز به چند كشور آسيايي با ركاب زني با همين پيام ورزشي و انسان دوستانه سفر كرده ، گفت: تاكنون در سفرهاي خود براي تحقق شعار حفاظت از محيط زيست ، زندگي سالم و شهر پاك براي همگان ، در مسير تردد خود در داخل و خارج از كشور ، دو هزار و 10 اصله نهال صلح و دوستي را كاشته ايم.
وي در خصوص آخرين سفر اروپايي خود گفت: ما سفر اخير خود را با نام امام خميني(ره) و با شعار از حرم تا نوفل لوشاتو و با كاشت يك نهال در روز درختكاري در حرم امام خميني(ره) آغاز كرديم تا ارادت خود را به بنيانگذار كبير انقلاب نشان دهيم.
وي افزود: من به همراه عبدالله مصباح ديگر دوچرخه سوار ايراني، سفر ياد شده را با پيام صلح و دوستي ملت ايران به تمام ملل جهان با شعار حفاظت از محيط زيست ، زندگي سالم و شهر پاك براي همگان در 15 اسفندماه سال 92 از تهران آغاز كرده و در پايان سفر خود در 14 خردادماه سال 93، همزمان با سالروز ارتحال امام خميني(ره) به ياد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي يك اصله نهال در حياط منزل امام در نوفل لوشاتو فرانسه كاشته و پس از آن به موطن خود مراجعت كرديم.
كرامت عزيززاده مدت 13 سال است به طور حرفه اي به دوچرخه سواري در مسيرهاي طولاني مي پردازد و تاكنون با عنوان هاي مختلف از جمله خليج هميشه فارس ، حفاظت از محيط زيست، حمايت از كودكان سرطاني ، حمايت از كودكان بي سرپرست يا بد سرپرست ، حمايت از آبزيان درياي خزر و سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در مسيرهاي دور ايران و استان هاي مختلف ركاب زده است.
وي همچنين تاكنون چند كشور اروپايي و آسيايي از جلمه هند ، تايلند ، برمه ، مالزي ، اندونزي ، بنگلادش ، سنگاپور و فيليپين را ركاب زده است.
شهرستان آستارا در غرب استان گيلان واقع است.ك/3
7105/2007