۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81924225
T T
۰ نفر
هفت موج شكن در جزيره قشم احداث مي شود

قشم - ايرنا - رئيس اداره بنادر و دريانوردي قشم گفت: هفت موج شكن با هدف عملياتي كردن طرح توسعه بنادر كوچك، در اين جزيره احداث مي شود.

سيدباقر موسوي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: با احداث اين موج شكن ها براي يكصد نفر از مردم اين جزيره اشتغال پايدار ايجاد مي شود.
وي توسعه پايدار با محوريت دريا را يكي از اولويت هاي اصلي سازمان بنادر و دريانوردي اعلام و اضافه كرد: در همين چارچوب يكي از رويكردهاي اصلي اداره بنادر و دريانوردي شهرستان قشم توسعه موج شكن ها در اين جزيره است.
موسوي با بيان اينكه در همين چارچوب عمليات اجرايي احداث موج شكن سوزا به طول يكهزار متر و مساحت حوضچه هفت هكتاري آغاز شده است، اعتبارات اجراي اين طرح را افزون بر 200 ميليارد ريال و زمان اجراي آن را يك سال اعلام كرد.
وي با اشاره به ماموريت سازمان بنادر و دريانوردي در جهت توسعه زيرساخت هاي بندري در جزاير خليج فارس، گفت: احداث موج شكن سوزاي قشم باعث رونق كسب و كار در اين شهر ساحلي و ارتقاء شاخص هاي اقتصادي در اين منطقه مي شود.
موسوي با بيان اينكه در دو سال گذشته پنج موج شكن در اين جزيره احداث شده است، افزود: در اين مدت با هدف آماده سازي زيرساخت هاي توسعه بنادر در جزيره قشم، موج شكن هاي ذاكري، ريگو، شيب دراز، مسن و كندالو احداث و آماده بهره برداري شده است.
وي يادآوري كرد: در همين چارچوب موج شكن روستاي رمچاه نيز در مرحله مطالعاتي قرار داد كه با اتمام اين مرحله، تامين اعتبار و عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
شهر سوزا از توابع شهرستان قشم با هشت هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب غربي جزيره قشم واقع شده است و 250 دريانورد، 10 فروند لنج و 150 فروند قايق صيادي و تفريحي دارد.
شهرستان قشم با يكهزار و 725 كيلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعيت در فاصله 20 كيلومتري مركز استان هرمزگان قرار دارد و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و حدود 65 روستاست.
2090/