هيات هاي نظارت درفرصت باقي مانده دوباره صلاحيت نامزدها را بررسي كنند

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي خواستاربررسي مجدد و دقيق صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي شد و گفت: شوراي نگهبان و هيات هاي نظارت در فرصت باقي مانده دوباره صلاحيت كانديداها را بررسي كنند.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز دوشنبه در نخستين اجلاس نماز استان مركزي در اراك افزود: بايد تلاش شود تا جايي كه ممكن است تكليف عدم احراز افراد مشخص شود و همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده اند حقي از كسي ضايع نشود.
وي با بيان اينكه مسئله عدم احراز صلاحيتها بايد كالبد شكافي دقيق شود ، اظهار كرد: بايد تا جايي كه ممكن است افراد تاييد شوند و در گردونه انتخابات بمانند.
وي با طرح اين پرسش كه آيا صلاحيت 40 درصد از داوطلبان نامزدي احراز نشد؛ يعني آنان سلب صلاحيت شده اند، گفت: اين امر بايد به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد .
امام جمعه اراك انتخابات را حق الناس خواند و با قابل توجيه ندانستن برخي رفتارهاي انتخاباتي گفت:افراد در جامعه و خانواده هايشان آبرو دارند و اين را بايد هيات هاي اجرايي و مسئولان بررسي صلاحيت داوطلبان نامزدي، عناصر چهارگانه و نهايتا شوراي نگهبان تشخيص دهند و همه دستگاه ها مسئولند چرا كه عرض و آبروي مردم در اسلام از همه چيز واجب تر و حتي از حرمت كعبه نيز باعظمت تر است.
آيت الله دري نجف آبادي گفت: حفظ آبرو و عظمت نظام وظيفه تمامي مسئولان و دستگاه ها است و همه بايد زيرسايه ولي فقيه و در چارچوب قوانين نظام جمهوري اسلامي كه امام (ره) بنيانگذار آن بود، عمل كنند
وي افزود: نبايد با يك سري رفتارهاي انتخاباتي ناصحيح ، آب به آسياب دشمنان داخلي و خارجي ريخته شود.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري هفتم اسفند امسال برگزار مي شود.
6066/6012