۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81926726
T T
۰ نفر
سوریه: كشورهای حامی تروریست مسئول قتل 280 غیرنظامی در دیرالزور هستند

تهران – ایرنا- وزرات امور خارجه سوریه ضمن وحشیانه خواندن جنایت گروه تروریستی داعش در غرب استان دیرالزور كشورهای حامی تروریست را مسئول این اقدام جنایتكارانه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه، روز دوشنبه در نامه هایی به دبیركل سازمان ملل متحد و شورای امنیت درباره جنایت گروه تروریستی داعش در دیرالزور این اقدامات را محكوم و از این سازمان ها خواست كه در جهت انجام به مسئولیت خود و مبارزه با تروریست و ریشه كنی آن عمل كنند.
این وزارتخانه یادآور شد: گروه تروریستی داعش روز شنبه 280 نفر از غیرنظامیان از جمله زنان ، كودكان و افراد مسن را قتل عام كرده و حدود 400 نفر را نیز از اهالی البغیلیه در غرب استان دیر الزور ربوده است.
وزارت امور خارجه سوریه افزود: جنایت های خونین و هولناكی كه داعش و دیگر گروههای تروریستی داعش مرتكب می شوند به پشتیبانی نظامی، مالی و لجستیكی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی برخی كشورهای غربی و كشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، قطر و تركیه به وقوع می پیوندد و این كشورها در ریختن خون مردم سوریه شریك هستند.
این وزارتخانه همچنین ضمن اشاره به نقش تخریبی فرانسه افزود: مسئولان كشور فرانسه با سخنان پوچ خود این گروههای تروریستی را به انجام عملیات های تروریستی و وحشیانه تحریك و تشویق می كنند.
این وزارتخانه همچنین تاكید كرد : با توجه به این جنایت های خونینی كه گروه های تروریستی «داعش»، «جبهه النصره»، «جیش الاسلام»، «جیش الفتح»، «ارتش آزاد» و «جیش الاسلام» و گروههای تروریستی دیگر در سوریه مرتكب می شوند ضروری است كه شورای امنیت تدابیر و اقدامات بازدارنده ای در قبال كشورهای حامی تروریست، پدیده ای كه بسیاری از كشورها را فراگرفته و امنیت و ثبات را نه تنها در سوریه بلكه در همه جهان برهم زده است اتخاذ كنند.
وزارت امور خارجه سوریه از جامعه بین المللی خواست تا به موضوع مبارزه با تروریسم و گروههای تروریستی افراط گرا به دور از بهره برداری سیاسی و دوگانگی در مواضع و همكاری و تعامل با دولت سوریه پایبند باشند چراكه دولت سوریه به نیابت از مردم جهان با این پدیده خطرناك كه دشمن انسانیت، ارزش ها و عدالت است مبارزه می كند.
خاورم**9366**1566
۰ نفر