به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرداري قم،سيد محمد حسين دهناد درگفت وگويي افزود:دراين راستا متاسفانه با وجود افزايش وسائل نقليه ظرفيت معابر قم رشد و توسعه نداشته است.
وي گفت: ترافيك يكي از موضوع هاي اصلي و مهم در مديريت شهري است و به ويژه در شهرهايي كه وسايل نقليه زيادي دارند به يك معضل تبديل شده است.
وي بيان كرد: قم از نظر رشد جمعيت به عنوان يك كلانشهر مي باشد و سالانه نيز رشد دو درصدي دارد و اين درحالي است كه تعداد خودروها نيز در اين مدت روز به روز افزايش يافته است.
وي به جايگاه شهر قم اشاره كرد و گفت: موقعيت جغرافيايي شهر قم به گونه اي است كه از يك سو فرصت است و از سوي ديگر اگر از آن غافل شويم به عنوان تهديد به حساب مي آيد.
رئيس مركز مديريت هوشمند ترافيك شهرداري قم با اشاره به حجم بالاي مسافر به قم اشاره كرد و گفت: سالانه تعداد زيادي مسافر به قم سفر مي كنند كه حدود 30 ميليون وسيله نقليه سالانه وارد محدوده شهر قم مي شود.
وي افزود: با اين حجم بالاي خودرو به ورودي شهر، ديگر نمي توان با شيوه هاي قديمي و نگاه سنتي به موضوع ترافيك نگاه و آن را مديريت كرد، از سوي ديگر شبكه هاي ترافيكي قم ديگر پاسخگو نيست و بايد به دنبال راهكارهاي جديدي به موضوع باشيم تا از رويكردهاي سنتي فاصله بگيريم. 7406/ 6133/
قم - ايرنا - رئيس مركز مديريت هوشمند ترافيك شهرداري قم گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته، سالانه 40 هزار خودرو به شبكه حمل و نقل قم اضافه مي شود و ضريب مالكيت خودرو در خانوادهها رو به رشد و افزايش است.