۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81930775
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك: فرمايش هاي مقام معظم رهبري فصل الخطاب همه امور است

اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: فرمايش هاي مقام معظم رهبري، فصل الخطاب همه امور است و مسئولان و كارگزاران نظام بايد بر اساس بيانات معظم له جريان انتخابات هفتم اسفند را هدايت كنند.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك در مصلاي بيت المقدس اين شهر افزود: مقام معظم رهبري همواره مسئولان را به حراست از حقوق مردم در جريان انتخابات تاكيد كرده اند و دست اندركاران انتخابات به خصوص شوراي نگهبان و ستادهاي شهرستاني بايد اين نكته مهم را سرلوحه تكاليفشان قرار دهند.
وي ادامه داد: انتخابات حق الناس است و وظيفه مسئولان ايجاد زمينه امن و با نشاط براي حضور پررنگ مردم در پاي صندوق هاي راي و صيانت از آراي آن هاست.
امام جمعه اراك گفت: دست اندركاران برگزاري انتخابات، بايد اصل را بر قانونمداري بگذارند و مديران و مسئولان اجرايي نيز بايد با فراهم كردن زمينه حضور حداكثري مردم، انتخاباتي پرشور، عقلاني و درخور شان نظام برگزار كنند كه مصداق بارز همدلي و همزباني ملت و دولت باشد.
وي خاطرنشان كرد: جهان چشم به برگزاري انتخابات هفتم اسفندماه دوخته است و مردم ولايتمدار ايران بايد با حضور گسترده ، آگاهانه و پورشور خود در اين رفراندوم ملي، حماسه سياسي ديگري را رقم زده و چشم دشمنان نظام را كور و دل دوستان انقلاب و مقام معظم رهبري را شاد كنند.
آيت الله دري نجف آبادي در ادامه سخنان خود در خصوص فرا رسيدن دهه مبارك فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نيز گفت: تشريح و تبيين دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بايد محور برنامه هاي اين ايام باشد.
وي گفت: دهه مبارك فجر روزهاي تاريخي و سرنوشت ساز تاريخ انقلاب اسلامي است و بيان ابعاد مختلف اين روزها و گراميداشت اين ايام براي همگان ضروري است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي بيان كرد: دهه مبارك فجر يادآور جانفشاني ها و از خودگذشتگي هاي ملت ولايتمدار ايران اسلامي است و اقشار مردم و مسئولان بايد ياد و خاطره آن عزيزان را گرامي بدارند.
امام جمعه اراك بيان كرد: برگزاري برنامه‌هاي دهه فجر بايد رويكردي مردمي داشته باشد و در سايه همكاري مردم و مسئولان در برگزاري جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران بايد پيام هاي مهم حاكميت ديني و مردم سالار به جهان مخابره شود.
وي اظهار كرد: استان مركزي سرزمين آفتاب و زادگاه معماركبير انقلاب اسلامي است و نياز است مردم و مسئولان اين استان نسبت برگزاري جشن هاي دهه مبارك فجر با شكوه تر از استان هاي ديگر است.
آيت الله دري نجف آبادي اضافه كرد: انتقال ارزش‌هاي انقلاب و بازگو كردن حوادث پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران براي نسل امروز يكي از مهم‌ترين وظايف است كه بايد توسط آحاد جامعه در بين مردم و جوانان نهادينه شود.
وي، اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت و مقاومت در برابر زورگويي، نهادينه شدن فرهنگ نماز و نماز جماعت، تشكيل سپاه پاسدارن و بسيج مستضعفين، تشكيل نهادهاي حمايتي از قبيل كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي، مبارزه با بيسوادي و ارائه خدمات بهداشتي در همه نقاط كشور را بخشي از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد.
آيت الله دري نجف آبادي، در بخش ديگري از سخنان خود موفقيت دولت تدبير اميد در مسئله برجام را يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين مهم با هدايت هاي مقام معظم رهبري، تلاش و كوشش شبانه روزي دولت يازدهم و صبر و استقامت ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي محقق شد.
امام جمعه اراك بيان كرد: مقام معظم رهبري در جواب نامه رياست محترم جمهوري، اقتصاد مقاومتي و نفوذ دشمنان در امور داخلي كشور را از مهمترين دغدغه هاي خود عنوان كردند و دولت تدبير و اميد بايد به اين نگراني هاي معظم له توجه ويژه داشته باشند و همه برنامه هاي اقتصادي و سياست خارجي خود را بر اساس فرمايشات ايشان تنظيم كنند.
وي در خصوص اقتصاد مقاومتي نيز گفت: مقام معظم رهبري با مطالعه دقيق و كاربردي از شرايط فعلي ايران اسلامي در منطقه و جهان اقتصاد مقاومتي را تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي عنوان كردند بنابراين مسئولان و دولتمردان بايد با برنامه ريزي هاي كاربردي زمينه تحقق اين خواسته معظم له را فراهم كنند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي اضافه كرد: مسئولان و صاحبان صنايع بايد با عزم و اراده مضاعف در راستاي توليد با كيفيت براي رقابت در بازارهاي جهاني گام بردارند چرا كه اقتصاد ملي وابسته به توليد با كيفيت صادرات انبوه است.
آيت الله دري نجف آبادي در بخش ديگري از سخنان خود، آل سعود را غده سرطاني منطقه خاورميانه معرفي كرد و گفت: همه مشكلاتي كه در كشورهاي عراق، سوريه، و بحرين به وجود آمده به دليل حمايت هاي آل سعود از گروهك هاي تكفيري از قبيل داعش، القاعده و جيش النصره است اما آنها با وقاهت تمام ايران را عامل مشكلات منطقه مي دانند.
وي بيان كرد: در 10 ماه گذشته بيش از هشت هزار زن و كودك و غيرنظامي در كشور يمن به دست مزدوران آل سعود به شهادت رسيده اند و هيچ يك از مجامع بين المللي تا كنون اقدامي در خصوص جلوگيري از جنايت هاي آنها نكرده است چرا كه آل سعود با فروش ارزان نفت به اروپا و آمريكا زبان آنها را بسته است.
امام جمعه اراك تاكيد كرد: مسئولان وزارت خارجه ايران بايد پرونده ننگين آل سعود را در مجامع بين المللي عنوان و لب به رسوايي اين رژيم منفور بازكنند.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خبطه اول نماز جمعه نيز به تشريح و تبيين دوران شش ساله امامت امام حسن عسگري(ع) و وظايف مسلمانان در زمان غيبت كبري امام زمان(عج) پرداخت.ك/2
3017/6013/1352
۰ نفر