۵ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81935419
T T
۰ نفر
اولین دوره آموزشی بازرسان انتخابات حوزه انتخابیه سمنان برگزار شد

سمنان - ایرنا - اولین دوره آموزش بازرسان و سربازرسان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره آموزشی 193 بازرس و 10 سربازرس از حوزه انتخابیه شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه، با حقوق و قوانین انتخابات و شرح وظایف خود آشنا شدند.
رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات استان سمنان در این دوره آموزشی در سالن اجتماعات بانك ملی سمنان، تشكیل هیئت بازرسی انتخابات در استان سمنان را به استناد مواد 25 قانون مجلس شورای اسلامی و 76 آیین‌نامه اجرایی مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: لازم است برنامه‌ریزی لازم برای آموزش عوامل بازرسی شامل اعضای هیئت، بازرسان و سربازرسان و حتی نیروهای ذخیره انجام پذیرد.
محمد همتیان با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری مبنی به قانون‌مداری و رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات گفت: وظیفه بازرسان، حفاظت و صیانت از حقوق و آرای مردم است و این امر بخشی از وظایف بازرسان است.
سید عباس دانایی فرماندار و رئیس هیات اجرایی مركز حوزه انتخابیه شهرستان سمنان،مهدیشهر و سرخه نیز در این دوره آموزشی با بیان وظایف و اهمیت نقش بازرسان در تضمین و سلامت انتخابات، امانتداری و رعایت كامل قانون را از مهمترین وظایف بازرسان برشمرد و خاطرنشان كرد: تعامل مناسب با نماینده فرماندار و نماینده هیات نظارت و اعضای شعبه در روز انتخابات، عامل مهمی در انجام بهتر وظائف بازرسان خواهد بود.
وی ضمن تشریح وظایف بازرسان در شعبه گفت: اعلام به موقع تخلفات به هیات بازرسی، تسلط كامل به قانون انتخابات، حضور كامل در شعبه، دخالت نكردن در امور اجرایی و نظارتی و مستندسازی وقایع و ثبت گزارشات بخشی از وظایف بازرسان است.
وی با تاكید بر دخالت نكردن بازرسان در امر انتخابات، بازرسان را افرادی آشنا به قوانین وآئین نامه های انتخاباتی اعلام كرد و اظهار داشت: انتخابات امری حساس برای كشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان نظام در تمام مراحل به دنبال آسیب به انتخابات و مشاركت مردم هستند.
رئیس كمیته آموزش ستاد انتخابات استان سمنان نیز گفت: بیشتر افراد معرفی‌شده در امر بازرسی انتخابات در مركز حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، دارای تجربه در برگزاری چندین دوره انتخابات هستند كه تا حدودی تسلط بر قوانین مرتبط را دارند.
علی‌اكبر مرتضایی با اشاره به اینكه بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن در جامعه می‌شود، بر لزوم تعامل بازرسان در جلسات آموزشی تاكید كرد.
استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری یك نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.
7470/6103