۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81936711
T T
۰ نفر

هملت در جشنواره فجر به صحنه می رود

۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81936711
هملت در جشنواره فجر به صحنه می رود

تهران- ایرنا- نمایش هملت به كارگردانی توماس اوسترمایر از آلمان از پنجشنبه هشتم بهمن ماه 94 اجرای خود را در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آغاز می كند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، این روزها دكور و تجهیزات صحنه نمایش هملت به كارگردانی توماس اوسترمایر در حال نصب در تالار وحدت است تا این اثر نمایشی روزهای هشتم، نهم و دهم بهمن در بخش تئاتر ملل و مسابقه بین الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه برود.
در حال حاضر 15 تن دكور و تجهیزات این نمایش به تالار وحدت منتقل شده كه 14 نفر گروه تكنیكال در حال نصب آن ها هستند.
نمایش «هملت» به كارگردانی توماس اوسترمایر از جمله آثار نمایشی شاخص تئاتر اروپا قرار است با كارگردانی این چهره مطرح تئاتر جهان برای نخستین بار در ایران و سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رود.
فرانك كوك ریتس (Frank kockriz) سرپرست نور، كابل كشی پروژكتورها و ترجمه متن در زمان اجرای عمومی هملت، گفت: به دلیل اینكه تالار وحدت سالن مناسب اجرای موسیقی است و فضای كافی برای نور ندارد، تلاش كردیم با نصب بیش از 100 پروژكتور نور مورد نیاز خود را تنظیم كنیم؛ شیوه نور پردازی ما در نمایش هملت، اكسپرسیونیسم است.
سرپرست نور نمایش هملت تصریح كرد: بخشی از پروژكتورهایی كه در پرتال تالار وحدت نصب شده، مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر اینكه قسمتی از لوازم و وسایل مورد نیاز را از كشور آلمان همراه خود آورده ایم از تجهیزات موجود در تالار وحدت نیز استفاده خواهیم كرد.
كوك ریتس كه ترجمه متن در زمان اجرا را نیز انجام داده، در مورد پرده ای كه در قسمت انتهای سالن نصب می شود، توضیح داد: این پرده از جنس فلز و مانند تكه های زنجیر به یكدیگر متصل شده و برای نمایش دادن متن در هنگام اجرا استفاده می شود.
وی با اشاره به این نكته كه این اثر برداشتی جدید از شكسپیر كلاسیك نوشته هملت است و حالت مدرن و امروزی دارد، درباره طراحی نور نمایش افزود: طراحی اصلی نور را اریك اشنایدر مشاور كارگردان به ما پیشنهاد داده است.
كوك ریتس خاطرنشان كرد: طراحی صحنه به دلیل سبك مدرن و خاص این اثر متفاوت است و در قسمت زیرین دكور موتورهایی برای حركت نور نصب شده است؛ ضمن اینكه تمام لوازم و مواد مورد استفاده در دكور نمایش از كشور آلمان به همراه گروه به ایران منتقل شده است.
گزارش ستاد خبری جشنواره همچنین از صدور مجوز از سوی وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور برنامه سازان شبكه TV ARTE برای ساخت مستندی از هملت و توماس اوسترمایر خبر داد.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از یكم بهمن ماه آغاز شده و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد.
فراهنگ**9362**1027 1568
۰ نفر